پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
مجری طرح جامع برق شرکت مس عنوان کرد: پروژه جایگزینی ترانسفورماتور‌های T۳ و T۴ پست سرچشمه که از حدود یک‌سال و دوماه قبل آغاز شده، در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌کنیم تا انتهای سال‌جاری وارد مدار شود.

شعار سال: مجری طرح جامع برق شرکت ملی صنایع مس ایران از نصب دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت در قالب پروژه توسعه پست ۲۳۰ كيلوولت مجتمع مس سرچشمه، با هدف بازیابی ظرفیت رزرو پست مذکور خبر داد و گفت: با اين اتفاق، عملاً دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت جدید، جایگزین دو دستگاه ترانسفورماتور معیوب قبلی می‌شود که به این ترتیب، شبکه برق پشتيبان مجتمع بازیابی گردیده و قابليت اطمينان شبكه، به ميزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

فرزاد مرتضوی تبریزی در این رابطه توضیح داد: پست ۲۳۰ کیلوولت سرچشمه که کل برق مجتمع مس سرچشمه را تامین می‌کند با ۴ دستگاه ترانسفورماتور ۲۳۰/۲۰ کیلوولت با قدرت ۱۲۵ مگاولت آمپر تغذیه می‌شود.

وی افزود: دو دستگاه از ترانسفورماتور‌های این پست از سال ۱۳۹۱ مشکل پیدا کرده و به‌خاطر آسیب‌دیدگی آن‌ها عملاً ظرفیت پشتیبان مجتمع مس از دست رفت.

مرتضوی تبریزی ادامه داد: اگر در شرایط فعلی برای هرکدام از دو ترانسفورماتور باقی‌مانده پست، یا شبکه بالادست مجتمع ازجمله خط هوایی، جداساز‌ها یا کلید‌های قدرت شبکه، مشکلی پیش بیاید، باید بخشی از خط  تولید مجتمع مس متوقف شود که این امر، نشان‌دهنده اهمیت و اضطرار بالای این پروژه است.

مجری طرح جامع برق شرکت مس خاطرنشان کرد: رسالت طرح جامع برق، تامین برق طرح‌های توسعه و همچنین بازسازی و نوسازی شبکه است؛ در این راستا در حال حاضر طرح جامع برق ۲۱ پروژه فعال دارد که از این تعداد ۱۴ پروژه مربوط به تامین برق طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران و ۷ پروژه نیز در رابطه با بازسازی شبکه موجود مجتمع برای تضمین تولید پایدار شرکت مس است که پروژه مذکور یکی از مهم‌ترین طرح‌های بازسازی در دست انجام طرح جامع برق در مجتمع مس سرچشمه است و به‌نوعی با اجرای آن، تامین برق پایدار مجتمع مس سرچشمه تضمین خواهد شد.

مرتضوی تبریزی گفت: علی‌رغم این‌که طی سه ماه گذشته، شیوع بیماری کرونا سبب شده بود شرکت‌های سازنده تجهیزات و کارخانجات آن‌ها از نظر شرایط کاری با مشکلاتی مواجه شوند، اما خوش‌بختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفت ترانسفورماتور‌ها در فروردین‌ماه سال جاری آماده شدند که بلافاصله با حضور نماینده طرح جامع برق، تمام تست‌ها در شرکت ایران‌ترانسفو انجام گرفت و با بارگیری و حمل آن‌ها به داخل سایت، به‌زودی مراحل جابه‌جایی‌شان روی فونداسیون آغاز خواهد شد.

مجری طرح جامع برق شرکت مس اشاره کرد: پروژه جایگزینی ترانسفورماتور‌های T۳ و T۴ پست سرچشمه که از حدود یک‌سال و دوماه قبل آغاز شده، در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌کنیم تا انتهای سال‌جاری وارد مدار شود.

وی بیان کرد: با این اتفاق، در صورت خرابی و خروج احتمالی هریک از ترانسفورماتورها، برق مجتمع از ترانس پشتیبان تامین شده و به این ترتیب تامین پایدار برق تضمین می‌شود.
مجری طرح جامع برق، همچنین از حمایت‌های معاونت توسعه و اکتشافات و تیم طرح جامع برق قدردانی کرد و گفت: جا دارد از نعمت‌الله جعفری، رئیس پروژه‌های پست‌های برق طرح جامع برق که زحمات این پروژه با ایشان بوده و در خط مقدم آن کار کرده‌اند تشکر کنم.

مرتضوی تبریزی اضافه کرد: تمامی تیم این پروژه، با درک اضطرار و اهمیت آن، طی ۱۴ماه گذشته تلاش کردند تا این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد و دغدغه و نگرانی امور برق و نیروگاه‌ها به‌عنوان بهره‌بردار و خود ما که متولی بازسازی شبکه مجتمع هستیم، برطرف شود که جا دارد از همه این عزیزان قدردانی کنم.

 

 
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری، تحلیلی و اطلاع رسانی معادن و فلزات خاورمیانه «می متالز» به تاریخ: ۲۲ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۶۴۵۸، me-metals.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین