پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
حضرت آیت الله العظمی مکارم به پرسشی درباره گفتگو با نامحرم به قصد ازدواج پاسخ گفته است.
شعار سال :  متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:

س:گروهى از خانواده‌ها مقیّد هستند که قبل از ثبت رسمى ازدواج، جهت محرمیّت و ارتباطات دختر باکره و پسر، عقد شرعى جارى شود. با عنایت به این که طبق قانونِ ثبت ازدواج، قبل از ثبت رسمى، عقد ممنوع است و از طرفى ثبت بدون ارتباطات و شناخت، متضمّن مشکلاتى، از جمله طلاق زودرس است که گاه حتّى در هفته هاى اوّلیّه ازدواج رخ مى دهد، و از سوى دیگر عقد شرعى بدون ثبت رسمى هم مشکلات دیگرى به وجود مى آورد که قانونگذار نیز این معنا را مراعات و به این خاطر آن را ممنوع نموده، بنابراین خواهشمندم بفرمایید که حدود شرعى ارتباط دختر و پسرى که حقیقتاً قصد ازدواج دارند تا چه میزانى است؟ اگر دیده شود بعضى از پسر‌ها و دخترهایى که به رسم سنّتى نامزد هستند و در شهر تردّد دارند، از سوى مسئولین امر تحت تعقیب قرار مى گیرند، حکم چیست؟

پاسخ:مرد و زنى که مى خواهند با یکدیگر ازدواج کنند، مى توانند با هماهنگی خانواده‌ها به مقدار لازم در جلسه اى بنشینند و یکدیگر را ببینند و با یکدیگر صحبت کنند و اگر در یک جلسه مقصود حاصل نشد، مى توانند در چند جلسه با هم بنشینند و صحبت کنند، سپس تصمیم بگیرند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: shafaqna.com_۹۷۷۹۰۴
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین