پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به اصلاح قانون شوراهای اسلامی گفت: درباره اینکه شورای عالی استان ها عصاره ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ عضو شورای اسلامی شهر و روستا است؛ می تواند نقش موثری ایفا کند.
شعار سال : علیرضااحمدی، رییس شورای عالی استان‌ها در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: براساس قانون اساسی شورا‌های اسلامی جایگاه رفیعی دارند و بایستی برای تقویت نهاد شورا‌های اسلامی گام برداریم.

او با بیان اینکه نمایندگان شورا‌های اسلامی مانند نمایندگان مجلس معتمدین مردم هستند گفت: اعضای شورا‌های اسلامی ثمره خروجی تایید صلاحیت نمایندگان مجلس هستند. نباید جایگاه‌ها را تضعیف کرد. برای مثال اگر فردی برای مجلس تائید صلاحیت نمی‌شود و یا در مجلس تخلفی می‌کند آیا باید جایگاه مجلس را تضعیف کرد؟ برای شورا‌های اسلامی هم همینگونه است و باید با افرادی که تخلف می‌کنند با آن‌ها برخورد کرد.

احمدی با بیان اینکه اصل ۱۰۱ قانون اساسی به تشکیل شورا‌ها اشاره می‌کند و اصل ۱۰۲ اشاره می‌کند که شورای عالی استان‌ها می‌تواند مستقیما به مجلس طرح ارائه کند، افزود: برای این جایگاه که قانون اساسی برای شورای عالی استان‌ها در نظر گرفته است؛ باید مجلس شورای اسلامی بتواند از ظرفیت آن استفاده کند.

او با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها در کمیسیون‌های دولت دعوت می‌شود و در خیلی از مجامع مختلف جایگاه شورای عالی استان‌ها دیده شده است، تاکید کرد: هر موضوعی که در حوزه شورا‌ها و شهرداری‌ها مطرح می‌شود حتما باید رئیس و یا نائب رئیس دردفاع و یا مخالفت آن باید صحبت کند و نظر شورا‌های اسلامی را منعکس کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اصلاح قانون شورا‌ها تاکید کرد: در این باره که شورای عالی استان‌ها عصاره ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ عضو شورای اسلامی شهر و روستا است می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

احمدی در پایان با تاکید برضرورت استفاده از ظرفیت شورا‌های اسلامی افزود: ۵۰ درصد از امورات شهر و روستا را شورا و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اداره می‌کنند و برنامه‌های مختلف شهر را شورا سیاست گذاری و برنامه ریزی می‌کند. آیا شهرداری می‌تواند بدون مصوبه شورا، پروژه‌ای را در شهر اجرا کند؟ بنابراین از این ظرفیت شورا‌های اسلامی در موضوعات و حوزه‌های مختلف باید استفاده کرد.

در این جلسه حمید بادامی نجات، نایب رئیس٬ سید پیمان موسوی، نماینده استان کرمانشاه، عباس محمد صالحی، نماینده استان اصفهان و رضا فیروز رنجبر، نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها نیز حضور داشتند و پیرامون مباحث مطروحه به بیان مطالب و دیدگاه‌های خود پرداختند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی شهر، تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: shahr.ir /۲۷۶۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Austria
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
شهرداری ها باید بیشتر به شورایاری ها اهمیت بدهند تا نقش خود را ایفا کنند. جایگاه شوراهای اسلامی نباید تضعیف بشه وگرنه دلیل بودنشان چیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین