پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۱۳۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
بعد از انتقاد‌هایی مبنی بر عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنکور دکترا رئیس سازمان سنجش درباره رعایت این اصول در این آزمون توضیحاتی را ارائه کرد.
شعار سال: ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به بیان توضیحاتی درباره میزان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی، بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور، میزان تقلب در جلسه آزمون، به همراه داشتن گوشی در حوزه‌های امتحانی و امنیت آزمون دکتری ناپیوسته (PHD) سال ۱۳۹۹ پرداخت.

بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور مشکلی ایجاد نمی‌کند
خدایی درباره بیرون بردن سوالات کنکور از جلسه و عکس گرفتن از برگه سوالات و منتشر کردن آن‌ها در فضای مجازی توسط داوطلبان اظهار کرد: یک مورد عکس از برگه سوالات منتشر شد که ادعا شده بود در جلسه کنکور گرفته شده در صورتی که خود داوطلب اذعان به فریب مراقب آزمون کرده و توانسته دفترچه سوالات را به بیرون از محل آزمون منتقل کند. در این زمان آزمون تمام شده بود و بعد از آزمون سازمان سنجش هم دفترچه سوالات را منتشر می‌کند و این موارد مشکلی ایجاد نکرده و خدشه‌ای به امنیت آزمون نمی‌زند.

بازرسی بدنی کنکور با استفاده از راکت انجام شد
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درباره نحوه بازرسی بدنی نیز بیان کرد: امسال بر خلاف سال‌های گذشته که بازرسی بدنی به صورت فیزیکی صورت می‌گرفت، با استفاده از راکت‌های مخصوص و به صورت دقیق در تمام حوزه‌ها انجام شد.

بردن گوشی تلفن همراه به صورت گسترده به داخل حوزه‌های امتحانی
معاون وزیر علوم در ادامه درباره انتقاد‌ها به بردن گوشی تلفن همراه به صورت گسترده به داخل حوزه‌های امتحانی نیز اضافه کرد: همیشه افرادی هستند که تخلف می‌کنند در سال‌های گذشته هم برخی داوطلبان علیرغم انجام بازرسی بدنی از طریق روش‌هایی تلفن همراه به داخل جلسه می‌بردند. متخلف، متخلف است و سال‌های گذشته هم از این دست اتفاقات داشته‌ایم. در هر آزمون از این تخلفات موردی پیش می‌آید.
او در ادامه تاکید کرد: راکت‌های بازرسی داوطلبان افرادی را که گوشی موبایل به همراه داشته باشند مشخص می‌کند.
اما و اگر‌های نخستین آزمون کرونایی
تلفن همراه سیاوش یزدانی قبل از توزیع سوالات ضبط شد
رئیس سازمان سنجش در ادامه درباره محرومیت سیاوش یزدانی مدافع تیم استقلال از کنکور دکتری نیز گفت: این بازیکن تیم استقلال ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه صبح که هنوز سوالات بین داوطلبان توزیع نشده بود از کارت ورود به جلسه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام استوری منتشر کرد در حالی که آزمون ساعت ۸ و نیم شروع و سوالات پخش می‌شود. قبل از اینکه این موضوع رسانه‌ای شده و سوالات توزیع شود گوشی همراه سیاوش یزدانی توسط مراقبان آزمون ضبط شد.
او ادامه داد: بر اساس قوانین سازمان سنجش به همراه بردن گوشی تلفن همراه به صورت خاموش هم تخلف است و استفاده از آن باعث تشدید مجازات می‌شود.

تعدادی از داوطلبان در حین تخلف شناسایی شدند
خدایی درباره میزان تخلفات در کنکور دکتری نیز توضیح داد: در آزمون دکتری ۹۹ تعدادی از داوطلبان در حین تخلف شناسایی شدند که این موضوع صورت جلسه شده است. این تخلفات به هیات بدوی تخلفات ارجاع شده و در آنجا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس به رای گذاشته می‌شود.
اما و اگر‌های نخستین آزمون کرونایی

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری
رئیس سازمان سنجش درباره میزان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در کنکور دکتری نیز توضیح داد: شیوه‌نامه بهداشتی برای برگزاری کنکور ابلاغ شد و همه داوطلبان باید از ماسک استفاده می‌کردند. تمامی مسائل بهداشتی به داوطلبان و حوزه‌ها ابلاغ شده بود، اما اینکه در کل روند اجرای یک پروژه ملی چند عکس منتشر شود که داوطلبی ماسک خود را برای چند لحظه پایین آورده که به عنوان مثال آب بخورد نمی‌شود کل روند آزمون را زیر سوال برد.
خدایی اضافه کرد: از همه حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها خواسته ایم که از فرآیند ورود داوطلب تا خروج آن‌ها فیلم تهیه کنند و برای سازمان ارسال کنند که از روز جمعه ۱۰ مرداد به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش برای مشاهده عموم قرار می‌گیرد.

عکس سایر آزمون‌ها به کنکور دکتری منتسب شد
رئیس سازمان سنجش ادامه داد: اتفاق دیگری که افتاده این است که از سایر آزمون‌ها و یا آزمون‌های قدیمی عکس منتشر می‌کنند و اظهار می‌کنند که کنکور دکتری ۹۹ سازمان سنجش است. نمی‌توان آن‌ها را صحت سنجی کرد.

واکنش رئیس سازمان سنجش به راحت بودن تقلب در کنکور دکتری
خدایی در ادامه درباره اظهارات برخی داوطلبان درباره راحت بودن تقلب نیز می‌گوید: این مسائل ادعاست و سایر داوطلبان اگر تخلفی در آزمون دیده‌اند با سند به سازمان سنجش گزارش کنند، این گزارش‌ها بررسی می‌شود و اگر تخلفی صورت گرفته باشد پیگیری می‌شود. یکی از فرآیند‌های کنترل سازمان سنجش بر صحت سنجی و اعتبار گزارش‌های مردمی تخلف در آزمون است. اگر داوطلبی با تخلفی برخورد کرده گزارش کند، این مسائل را بررسی و در صورت تائید تخلف حتما با داوطلبان متخلف برخورد می‌کنیم.

با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی صحت و سلامت آزمون خدشه دار نشده است
او در ادامه بیان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صحت و سلامت آزمون خدشه دار نشده است. در این زمینه به میزان زیادی افراط شده است. اخبار نادرست و غیر مستند در این رابطه خیلی زیاد است. به عنوان مثال عکس آزمون استعداد درخشان که تجمع خانواده‌ها را رو به روی محل برگزاری آزمون نشان می‌دهد، به کنکور دکتری منتسب کردند؛ تا اطلاعات درست اعلام نشود نمی‌توان این اظهارات و عکس و فیلم‌ها را صحت سنجی کرد.
خدایی در ادامه تاکید کرد: از داوطلبان استدعا داریم اگر تخلفی دیده اند در گزارش تخلفات سازمان سنجش ثبت کنند تا به آن‌ها رسیدگی کنیم.

فرآیند تشخیص چهره در کنکور دکتری
رئیس سازمان سنجش در ادامه درباره تشخیص چهره در این آزمون و اظهارات برخی داوطلبان که می‌توان با توجه به رعایت فاصله اجتماعی برای تشخیص چهره در کنکور‌ها افراد دیگری جز داوطلب حاضر شود نیز گفت: تشخیص چهره در کنکور دکتری حذف نشده بود و همانند سنوات قبل انجام شد. در این شرایط وقتی مراقبان نزدیک بشوند، داوطلبان می‌گویند شیوه‌نامه رعایت نشد و وقتی به داوطلب نزدیک نشوند شاهد اظهارات اینچنینی هستیم. در کل فضای مجازی حدود ۴ الی ۵ تصویر داوطلب بدون عکس و یک فیلم از بیمارستان طالقانی در حال دست به دست شدن است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۴۴۱۸۹۶، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
این همه کادر درمان داره زحمت میکشه بعد به خاطر همین موضوعات ساده مردم رو گرفتار میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین