پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
دبیر کنگره جهانی مقابله با جریانهای افراطی و تکفیری گفت: تاریخ اسلام هیچ گاه شاهد چنین جنایات و جنگ های پلیدی که تکفیری ها به کشورهای اسلامی تحمیل کرده اند، نبوده است.

شعار سال:

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید حکیم الهی پنجشنبه در همایش جریان های تکفیری، علل گرایش و راهکارها مقابله در تربت جام اظهار کرد: اختلافات سیاسی از قرون اولیه اسلامی وجود داشته اما مسلمین در هیچ زمانی چنین جنایات خانمان سوزی را تجربه نکرده اند.
وی افزود: اگر ژرف و عمیق به این رفتارها بنگریم در می یابیم که پشت این کشتارها و فراتر از مسائل فکری، ایدئولوژیک، مذهبی و طایفه ای، دست های پنهانی این جریان را به سمت و سویی خاص هدایت می کنند.
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه گفت: تکفیری ها و دشمنان برای رسیدن به برنامه های از پیش تعیین شده و اهداف خود از ابزار مذهبی، گاه طایفه ای و گاه قومی گرایی به شدت استفاده می کنند.
وی خاطرنشان کرد: بررسی ها، پژوهش ها و تحقیقاتی که انجام شده آشکار می کند که برای پی بردن و رسیدن به تمامی مشکلات و دلایل ظهور جریانات تکفیری، باید ورای مسائل ایدئولوژیک و هژمونی جهان اسلام جست و جو کرد.
حکیم الهی گفت: تا قبل از دهه 60 میلادی مولفه های قدرت در جهان بر مبنای توسعه جغرافیایی و کشورهای اقماری تعریف می شد و هر کشوری خود را جدا از کشور دیگر صاحب قدرت می دانست و در عین حال برای قدرت افزایی، بر گستره قلمرو نفوذ و جغرافیای خود می افزود.
وی ادامه داد: از سه دهه قبل نظام مولفه های قدرت و عناصر اقتدار در جهان عوض شده و جهان به سمت قدرت های بزرگ، اما کوچک پیش می رود بدین معنا که در آینده قدرتهای حاکم بر جهان تنها چند قدرت خواهند بود که از آن جمله آمریکا، چین، روسیه و نهادهای غیردولتی قدرتمندی چون فیفا را می توان نام برد.
رئیس بخش بین الملل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پنجمین قدرتی که شکل خواهد گرفت و چون سیل خروشانی حرکت کرده و در برابر چهار قدرت دیگر عرض اندام می کند قدرت، اسلام و مسلمین است که علی رغم تلاش قدرتهای استکباری و غربی برای جلوگیری از بروز و تجلی آن، به عنوان یک قدرت ممتاز در جهان ظهور پیدا خواهد کرد.
حکیم الهی اضافه کرد: دشمنان سعی دارند با نابودسازی ثروت کشورهای اسلامی، نابودی ارتش های بزرگ اسلامی مثل مصر، سوریه، عراق و عربستان و حذف منابع انسانی اسلامی، از شکل گیری قدرت اسلام جلوگیری کنند ولی یقینا با بیداری امت اسلامی موفق به این امر نخواهند شد.
همایش جریان های تکفیری، علل گرایش و راهکارهای مقابله، پنجشنبه با حضور 300 نفر از علمای شیعه و سنی، اندیشمندان و فرهیختگان خراسان رضوی از شهرستان های تربت جام، تایباد، باخرز، خواف و مشهد در دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام برگزار شد.
شهرستان 300 هزار نفری تربت جام با ترکیب جمعیتی شیعه و سنی در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 26 شهریور 1395، کد مطلب: 82231781  : www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین