پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
پس از وقوع انفجار مهیب در لبنان و برجای ماندن هزاران کشته و مجروح، مسئولان دادگاه نمایشی پرونده ترور رفیق حریری از تعویق جلسات آن خبر دادند.
شعار سال: دادگاه  به اصطلاح ویژه سازمان ملل متحد از به تعویق افتادن رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان برای صدور حکم خبر داد.

بر اساس گزارش الیوم السابع، مسئولان این سازمان اعلام کردند که بر اثر وقوع انفجار بیروت و کشته شدن دست کم ۱۳۵ شهروند لبنانی و همچنین زخمی شدن هزاران نفر موعد رسیدگی به این پرونده را که قرار بود ۷ آگوست برگزار شود، برای صدور حکم به تعویق انداخته است.

این دادگاه نمایشی که تا کنون صد‌ها میلیون دلار بر ملت لبنان با وجود شرایط دشوار اقتصادی که در آن به سر می‌برند، تحمیل کرده، گفته است که از  ۱۸ اگوست رسیدگی به پرونده مذکور و جنجال آمیز را از سر خواهد گرفت.

هر چند آمریکا و متحدان و طرف‌های مزدور این کشور تلاش می‌کنند با استفاده ابزاری از این دادگاه نمایشی، مقاومت را در این ترور به عنوان مسئول معرفی کنند، اما جنبش مقاومت حزب الله با استناد به تصاویر ویدئویی از تحرکات هوایی رژیم صهیونیستی بر فراز بیروت در مسیر حرکت رفیق حریری و  یک روز قبل از ترور در محل جنایت، این رژیم را مسئول این ترور می‌داند، اما در ادامه اسنادی منتشر شد که از نقش عربستان در این ترور حکایت داشت.

۱۱ سال بعد از ترور، در اکتبر سال ۲۰۱۶ برخی اسناد که به تازگی به دست آمده بود، نشان می‌داد که اسرائیل به کمک عربستان در ترور رفیق حریری نقش داشته‌است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹، کدخبر:۲۳۲۲۱۱۷، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین