پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
انتخاب بیت کوین به جای سکه طلا به عنوان مهریه یک عروس ایرانی با واکنش کاربرانی در صفحات اجتماعی همراه شد.

شعار سال: انتشار تصویری از عقدنامه یک زوج ایرانی که مهریه تعیین شده، متفاوت با عرف جامعه ایران بود موضوع بحث کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی شد. در این تصویر یک جلد کلام‌الله مجید، یک شاخه نبات، ۰.۰۵ بیت کوین، ۲,۵۰۰ دیجی بایت، پنج مثقال طلا و سی عدد ربع سکه بهار آزادی به عنوان مهریه ثبت شده است. گفته می‌شود آقا داماد از فعالان حوزه‌ی ارز دیجیتال است و همین مسئله باعث شد تا از همسرش بخواهد بخشی از مهریه خود را به صورت ارز دیجیتال بگیرد.

مهریه بیت کوین دیدی بودی؟

کاربرانی این سبک مهریه را نمی‌پسندند اما جمعی از کاربران که این اتفاق را پیوند سنت و مدرنیته عنوان می‌کنند و معتقدند با دلار ۲۱ هزار تومانی کل این مهریه به تاریخ امروز ۱۳۴ میلیون تومان می‌شود و عروس خانم نسبت به سایر نوعروسان قانع‌تر بوده است و این در حالی‌ست که امروزه نرمال مهریه صد سکه است که مبلغی بیش از یک میلیارد تومان می‌شود.
گروهی از کاربران نیز عنوان می‌کنند در چند سال گذشته اخبار زیادی از بیت کوین شنیده می‌شود و این موضوع به مرور در میان مردم جا می‌افتد و گزینه‌ای دیگر برای انتخاب سرمایه‌گذاری مردم خواهد شد؛ از طرفی این مقدار بیت کوین تعیین شده در این مهریه که اکنون ارزشی بین ۱۳ تا ۲۰ میلیون تومان دارد در چند سال آینده به ارزش ۱ تا ۲ میلیارد در خواهد آمد.
گروهی از کاربران نیز به مهریه‌های عجیب و غریب اشاره می‌کنند که با هدف سخت گرفتن به جوانان طرح می‌شدند و معتقدند اکنون در تعیین مهریه تفکر اقتصادی در اولویت قرار دارد. اما برخی از این کاربران در واکنش به این اتفاق با کنایه عنوان می‌کنند که گویا عروس خانم برای بعد از طلاق برنامه بیشتری دارد تا بعد از ازدواج.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اسپوتنیک ، تاریخ انتشار: 16مرداد ۱۳۹۹، کد خبر:202008066779050،ir.sputniknews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین