پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
:در کشور ما میزان توجه به حیوانات و نحوه رفتار با آن‌ها نیاز به فرهنگ سازی دارد. اما وجود دارند افرادی که بی دریغ و چشمداشت به حمایت از حیوانات می‌پردازند. یکی از افرادی که با همت عالی و با صرف وقت، هزینه‌ی شخصی و کمک‌های مردم فهیم به نگهداری از سگ‌های بی سرپرست مشغول می‌باشند بانو مهری جانپور هستند، ایشان به همراه تعدادی از دوست داران حیوانات، سازمان مردم نهادی به عنوان «دوستی با حیوانات بی پناه» ایجاد کرده و با اجاره مکانی در یکی از نقاط حاشیه شهر بابل به نگهداری حدود ۱۱۰ سگ بی سرپرست مشغول هستند،
شعار سال: یکی از نشانه‌های افزایش آگاهی و متمدن بودن کشوری میزان توجه به حیوانات و نحوه رفتار با آن‌ها است.
در کشور خودمان از دیرباز مهربان بودن با حیوانات بخشی از فرهنگ اصیل ایرانی به حساب می‌اید. در احادیث و روایات اسلامی به این موضوع مهم اشاره شده است.
یکی از افرادی که با همت عالی و با صرف وقت، هزینه‌ی شخصی و کمک‌های مردم فهیم به نگهداری از سگ‌های بی سرپرست مشغول می‌باشند بانو مهری جانپور هستند، ایشان به همراه تعدادی از دوست داران حیوانات، سازمان مردم نهادی به عنوان «دوستی با حیوانات بی پناه» ایجاد کرده و با اجاره مکانی در یکی از نقاط حاشیه شهر بابل به نگهداری حدود ۱۱۰ سگ بی سرپرست مشغول هستند،
بانو مهری جانپور که اهل بابل، متاهل و دارای دو فرزند می‌باشند و خود خانه دار هستند در گفتگو با ما اعلام کردند: در واقع وظیفه اصلی نگهداری از حیوانات و سگ‌های بی سرپرست به عهده‌ی شهرداری و سازمان‌های تابعه می‌باشد، بر اساس مصوبه‌ی وزارت کشور، شهرداری‌ها وظیفه دارند با ایجاد مکانی با هدف نقاهتگاه، حیوانات بی سرپرست بیمار را مورد تیمار، درمان و واکسیناسیون قرار دهند.
متاسفانه در بابل با وجود برقراری نشست‌های متعدد با شهرداری، فرمانداری و شورای شهر، تاکنون خروجی مثبتی نداشتیم و به ناچار خودمان دست بکار شدیم و نگهداری و تیمار سگ‌های بی سرپرست شهر را به عهده گرفتیم.
ایشان در مورد هزینه جاری نگهداری از سگ‌ها گفتند: روزانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه‌ی غذا و داروی این حیوانات می‌باشد و هزینه‌های دیگری از جمله واکسیناسیون و ویزیت دامپزشک در ماه وجود دارد که در حال حاضر مبالغی هم بدهکار هستیم.
خانم جانپور در خاتمه‌ی این گفتگو یادآور شدند امیدوارم با همت مسئولان شهری بتوانیم مکان مناسبی در بابل برای حیوانات فراهم کنیم، ضمن اینکه با فرهنگ سازی می‌توانیم مانند کشور‌های همسایه، از دور ریز غذا‌های خود برای حیوانات بی سرپرست استفاده کنیم.
همشهریان عزیز می‌توانند در صورت علاقه مندی در پیج اینستاگرام تحت عنوان دوستی با حیوانات بابل یا با شماره تلفن همراه به شمار‌های ۰۹۱۱۱۱۶۹۱۷۷یا ۰۹۳۵۳۳۴۴۱۱۴ ما در ارتباط باشند.
گزارش از علی کفایی مهر خبر نگار کیهان بابل
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از فضای مجازی
 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین