پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که الگوی کشت مبتنی بر محدودیت‌های خاکی و محدودیت‌های گیاهی و اقلیمی توسط کارشناسان این وزارتخانه تدوین شده و براساس آن عمل می‌کنیم.

شعار سال: «کاظم خاوازی» روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از ۲۳ هزار هکتار طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی در استان‌های کرمانشاه و ایلام در گفت و گوی اختصاص با خبرنگار ایرنا افزود: لایحه تصمیم‌گیری در قالب برنامه‌ای چهار ساله در ارتباط با الگوی کشت در کشور به صورت کارشناسی شده آماده شده و اکنون ما می‌دانیم در هر منطقه‌ای از کشور چه گیاهی کشت کنیم که با وضعیت آب و خاک آن منطقه متناسب باشد.

وی همچنین با بیان اینکه ما در حال تدوین سیاست‌های حمایتی هستیم که مبانی این سیاست‌ها بر تشویق استوار است، گفت: در این سیاست‌ها مشخص کرده‌ایم که کدام گیاه در کدام منطقه استعداد بیشتری دارد و در حوادث طبیعی مانند سرمازدگی کمترین خسارت را می‌بیند و این بسته اکنون آماده است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد که لایحه سیاست‌گذاری را تقدیم دولت می‌کنیم و امیدوارم هستیم با تصویب آن از کشت بهاره، مرحله اول در اردیبهشت را به همه استانداران ابلاغ کنیم و فکر می‌کنم این مسیر بسیار خوبی برای تحول بخش کشاورزی خواهد بود.

خاوازای افزود: به طور قطع در مرحله اول مشکلاتی پیش خواهد آمد، اما با پایدار کردن این تصمیمات و برگشتن روی سیاست‌هایی که تدوین شده و دوباره آن را تنظیم کردیم بعد از ۲ سال کاملا می‌توانیم الگوی کشت را در کشور پیاده کنیم.

وی اظهار داشت: در همه کشور‌هایی که این مشکل را دارند عمدتا با مشکل نبود توان علمی و فنی روبرو هستند، اما خوشبختانه توان علمی و فنی بخش کشاورزی در کشورمان بسیار بالا است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در مورد گذر از کشاورزی سنتی به سمت مدرن با اجرای پروژه‌های آب و خاک، نیز گفت: با اجرای این پروژه‌ها می‌توانیم بگوییم بخشی از کشاورزی ما به مدرن تبدیل می‌شود، اما باید اعلام کنیم که بیش از ۹۷ درصد از بهره برداران و کشاورزان ما با وجود تلاش‌ها و زحمات زیاد و حضور در دوره‌های آموزشی سطح تحصیلات پایینی دارند.

خاوازای افزود: برای ارتقای سطح دانش کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی طرحی آماده کردیم که قرار است در شورای عالی کشاورزی و عشایر مطرح شود که اگر مطرح شود بخش زیادی از کشاورزان ما به دانش روز کشاورزی مجهز می‌شوند.

۲۱ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از شبکه‌های اصلی و فرعی سامانه گرمسیری استان کرمانشاه در پانزدهمین هفته از پویش#هر_هفته_الف_ب_ایران روز پنجشنبه (۲۳ مرداد ماه) با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

طرح بزرگ سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین‌های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می‌کند.

با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان‌های کرمانشاه و ایلام قرار می‌گیرد که در این طرح ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می‌شود ضمن اینکه از این میزان، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است.

استان کرمانشاه ۲.۵ میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۹۴۰ هزار هکتار زمین زراعی است که سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در آن تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش‌های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی کرمانشاه است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 23 مرداد    99، کد خبر:   83906488، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
واقعا اگر بتونيم در مورد اين الگوهاي كشت با كشاورزان هم به توافق برسيم ميتونيم به تامين حداكثري نياز هاي خودمون دست پيدا بكنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین