پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۴۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ترجیح وزارت علوم و دانشگاه‌ها این است که به جز در موارد ضروری، دانشجویان در دانشگاهی پذیرفته شده‌اند از طریق ارتباطات الکترونیکی، به تحصیل خود ادامه دهند.
شعار سال :‌ "محمدرضا آهنچیان" مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به سناریوهای مطرح شده از سوی فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران مبنی بر ادامه تحصیل هر دانشجو در شهر خودش و آموزش صرفا مجازی جهت کاهش شیوع کروناویروس گفت: به طور متوسط در حدود یک سوم دانشجویان ما در مقاطع کارشناسی و بالاتر دانشجوی غیربومی هستند که در دانشگاه‌های بزرگتر این نسبت بیشتر و در دانشگاه‌های کوچک‌تر به مراتب کمتر است. بنابراین موضوع مورد پرسش، مسئله نسبت کوچکی از دانشجویان است. هر دو سناریو امکان اجرا دارد و در سال تحصیلی آتی هر دانشگاهی به فراخور امکانات آموزش الکترونیکی یا ایجاد هماهنگی با سایر دانشگاه‌ها برای مدیریت فرایند آموزش دانشجویان خود می‌تواند اقدام کند.

وی در ادامه توضیح داد: ترجیح وزارت علوم و دانشگاه‌ها این خواهد بود که به جز در موارد ضروری، دانشجویان در دانشگاهی که در آن پذیرفته شده‌اند از طریق ارتباطات الکترونیکی، به تحصیل خود ادامه دهند، زیرا مهمان شدن دانشجو در درجه نخست به دلیل به هم خوردن نظم در انتخاب واحدهای درسی موجب خسارت‌هایی برای وی خواهد شد و در وهله بعد به دلیل نسبت نامتناسب درخواست مهمانی به سوی دانشگاه‌های شهرهای بزرگ موجب بروز مشکلاتی در پذیرش دانشجوی مهمان در این دانشگاه‌ها خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر دانشجویی که به عنوان مثال در دانشگاه تهران تحصیل می‌کند، آیا می‌پذیرد که در شهرستان خودش مهمان شود و به دانشگاه تهران نیاید؟ گفت: اگر این سناریو مطرح باشد به طور طبیعی فقط شامل دانشجویان متقاضی است و به اجبار هیچ دانشجویی موظف به مهمان شدن در شهر خود نخواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از آنجا که اغلب دانشگاه‌ها برنامه خود برای نیمسال بعدی را به صورت آموزش الکترونیکی بسته‌اند، موضوع این گروه کوچک از دانشجویان متقاضی مهمانی در شهر محل سکونت خود، از نظر وزارت علوم، بحرانی نیست.

آهنچیان گفت: بنای وزارت علوم تمرکز و اصرار بر آموزش حضوری نیست. ضمن اینکه وضعیت کشور و شهرها در مقابله با کرونا هفته به هفته در حال تغییر است.

وی درباره دانشگاه علمی کاربردی که برخی از دروس خود را به صورت حضوری برگزار کرده است، گفت: برگزاری کلاس به صورت حضوری بر خلاف مقررات نبوده است، مشروط بر اینکه با مسئولیت رییس دانشگاه نسبت به مراعات قواعد و استانداردهای بهداشتی اطمینان وجود داشته باشد. دروس عملی و نیازمند فعالیت جسمی دانشجو، در برخی موارد مستلزم حضور بوده است؛ ضمن اینکه برخی از دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی و ناگزیر از گذراندن دروس پایانی هستند که ماهیتاً باید به صورت عملی و حضوری انجام شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت، تحقیقات و فناوری درباره ابتلای احتمالی دانشجویان به کرونا با حضور در سرِ کلاس اظهار داشت: به هر حال به دلیل تعاملات گسترده و وسیع جامعه دانشگاهی نمی‌توان این ادعا را به آسانی مطرح کرد که برخی اعضای این جامعه به دلیل حضور در دانشگاه و در فضای دانشگاه به کرونا مبتلا می شوند. وزارت علوم و روسا و مدیران دانشگاهی بر سر سلامت جامعه دانشگاهی با هیچ هدف و مقصود دیگری معامله نمی‌کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۴مرداد،1399،کدخبر: 953629 _ ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین