پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
با همدلی مردم و مسئولین محلی، مدیریت مسابقات اسب دوانی گنبدکاووس به استان باز می‌گردد. مدیریت جدید باید اهداف و مطالبات جامعه سوارکاری شهرستان و استان را تامین کند.
شعارسال: شاید خبر غیرمنتظره‌ی توقف موقت برگزاری کورس اسب دوانی گنبد تا زمان رسیدگی به مطالبات جمعی از مالکان، مربیان و چابکسواران را بتوان مهم ترین رویداد شهرستان از ابتدای سال قلمداد کرد. جرقه‌ای که خیلی زود آتش زیر خاکستر ناگفته‌های در سینه مانده اهالی ورزش و دلسوزان آینده گنبد را شعله‌ور کرد.

ماجرا از یک نامه با امضای حدود ۱۵۰ نفر از مالکان، مربیان و چابکسواران کورس اسب دوانی گنبد خطاب به معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس آغاز شد. نامه‌ای که در آن امضاکنندگان خواهان رسیدگی به مواردی نظیر افزایش جوایز مسابقات، شفافیت در آزمایش دوپینگ و رسیدگی به امکانات مجموعه سوارکاری گنبدکاووس بودند.

محمد حمیدی فرماندار گنبدکاووس پس از این نامه و در فاصله چند مانده تا آغاز رسمی مسابقات بهاره، در تصمیمی غیرمنتظره و شجاعانه نامه‌ای مبنی بر توقف موقت مسابقات تا زمان رسیدگی به اعتراضات به فدراسیون سوارکاری ایران نوشت و معاونت این فدراسیون در اطلاعیه‌ای از تعطیلی مسابقات تا اطلاع ثانوی خبر داد.

پس از این بود که کشمکش میان مسئولین شهرستانی و استانی با مسئولین فدراسیون سوارکاری و معاونت اسب دوانی شکل جدی تری به خود گرفت. خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری تعداد معترضین را اندک دانست و با لحنی تهدیدآمیز از معرفی مکان جایگزین به بهانه جلوگیری از ضرر مالکین سخن گفت و فرماندار گنبد هم خلیلی را به حضور در گنبد و دیدن واقعیت دعوت کرد. همچنین بهمن طیبی، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز به دفاع از حق اهالی سوارکاری گنبد و استان پرداخت و از تلاش‌هایش برای بازگردانی مدیریت مسابقات اسب دوانی به استان خبر داد.

اما نقطه عطف ماجرا، گردهمایی بزرگ و بی‌سابقه جمع زیادی از مالکان، مربیان و چابکسوارن سه شهر گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن با حضور فرمانداران این شهرها و مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در محل فرمانداری ویژه گنبدکاووس بود. این نشست که پیش از جلسه مسئولین محلی با مقامات فدراسیون برای بررسی مشکلات انجام شد، بازتاب زیادی در میان مردم و دوست داران اسب و سوارکاری شهرستان داشت.

در فاصله پس از برپایی این نشست تا به امروز و پس از برگزاری چهار هفته از مسابقات بهاره، صحبت‌های ضد و نقیضی از مسکوت و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها به گوش می‌رسید. تا اینکه اظهارنظر دیروز محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی گلستان در جمع خبرنگاران امید را در دل همگان زنده کرد. وی گفت: به تازگی جلسه ای با حضور رئیس فدراسیون سوارکاری، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و تعدادی مسئول دیگر در تهران برگزار کردیم و مقرر شد در ماه های آینده مدیریت مسابقات در اختیار گلستان قرار بگیرد.

عملی شدن این وعده بی شک گامی بزرگ در جهت اهداف پیش روی این ورزش در گنبدکاووس و گلستان خواهد بود و می‌توان از آن به عنوان مدال افتخاری برای فرماندار گنبد در کارنامه عملکردش در سال "اقدام و عمل” به حساب یاد کرد. هرچند باید به این نکته توجه داشت که این تغییر مدیریت نباید تنها در حد تعویض متولی بماند بلکه مدیریت جدید باید اهداف و مطالبات جامعه سوارکاری شهرستان و استان را تامین کند.

شفافیت مالی و مشخص شدن سهم سوارکاری در پیشرفت ورزش و توسعه شهرستان، برنامه ریزی برای ایجاد ارزش افزوده با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات بین المللی و پرداختن به مقولاتی همچون صنعت پرورش اسب و گردشگری، از جمله انتظارات از مدیریت جدید خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از رسانه مردمی سلام گنبد، تاریخ انتشار: سه شنبه 14 اردیبهشت 1395، کدخبر: - ، www.salamgonbad.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین