پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
جوانان مهابادی با تکیه بر دانش و تخصص بومی نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور را در پتروشیمی این شهرستان احداث کردند.
شعار سال:رئیس برق پتروشیمی مهاباد و همکارانش پس از شش ماه تحقیق موفق شدند این ایده را عملی کنند.
 
مهندس نعمتی گفت: 80درصد امکانات این نیروگاه بومی شده است و برای نخستین بار بر روی استخر ذخیره آبهای سطحی مجموعه پنل های شناور را به کار گرفتیم و توانستیم در این زمینه در کنار جلوگیری از تبخیر آب میزان کارآیی نیروگاه را با خنک کاری در سطح آبهای سطحی 13تا15 درصد افزایش دهیم.
 
مهندس نعمتی افزود: یکی از مزیتهای مهم این طرح جلوگیری از تبخیر آب و استفاده از آب شیرن کن ها برای مناطقی است که از شبکه سراسری برق دور بوده و از نظر زیرساختهای انرژی و نیرو دچار مشکل هستند.
 
خبازی، کارشناس ارشد مهندسی برق پتروشیمی مهاباد هم گفت: ظرفیت این نیروگاه روزانه 200کیلووات ساعت است که در صورت اتمام طرح و اجرای فاز دوم، این ظرفیت به نیم مگاوات برق هم می رسد و تا چند هفته آینده این نیروگاه به شبکه سراسری برق متصل  می شود.  
 
این طرح در کنار مزیت های عمرانی از نظر اقتصادی هم برای سرمایه گذار به صرفه است.
 
خانم مهندس امیرحسینی گفت: هزینه برآورد شده برای این طرح 850میلیون تومان است که زمان بازگشت سرمایه در این طرح با حمایت دولت کمتر از 5سال است.
 
 قرار است این نیروگاه خورشیدی در اجرای فاز دوم برق مورد نیاز 400خانوار روستایی را تأمین کند.
 
با احداث این نیروگاه همزمان می توان انرژی لازم از نظر نیرو(برق) برای استقرار جوامع و در ادامه آب شیرین مورد نیاز را از همین بستر برای مردم فراهم کرد.

تعداد بازدید : 10


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری صدا و سیما  ،تاریخ انتشار:  23 مرداد 1399،کدخبر:2792380  www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین