پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
در پی آزاد سازی نرخ خطوط هواپیمایی داخلی، قیمت پرواز های فرودگاه گرگان به تهران افزایش یافت.
شعارسال: در روز های اخیر که همه آحاد مردم شاهد افزایش قیمت ها و گرانی هستند به صورت علنی و یا غیر علنی، قیمت بلیط پرواز های خطوط هوایی گرگان به تهران و بالعکس افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، این افزایش نرخ که باعث نارضایتی بسیاری از مسافران این خطوط پروازی شده است و چه بسا بسیاری از این مسافران دیگر خواهان استفاده از هواپیما برای رفت و آمد به مبدا و یا مقصد گفته شده نیستند و خواهان کاهش قیمت این پرواز ها شده اند.

*بلیط پروازی گرگان به تهران و بالعکس ۱۵۲/۳۰۰ تومان

به گزارش خبرنگار ما، قیمت بلیط پرواز های مسافربری تهران به گرگان در هفته های قبل بالغ بر ۱۳۵ هزار تومان بوده است که پس از آزاد سازی نرخ بلیط پروازی، قیمت جدید این خط نیز به ۱۵۲/۳۰۰ تومان رسیده است این در حالی است که برخی از این پرواز ها در ایام هفته به صورت چارتری برقرار می شود.

*افزایش قیمتها باعث خالی شدن جیب مردم شده نه افزایش کیفیت خدمات

بسیاری از مسافران و هم استانی های عزیز که بارها از هواپیما در این خطوط و یا سایر خطوط دیگر استفاده کردند، از مسئولین شرکت های هواپیمایی و مسئولین دولتی بار ها شنیده اند که افزایش قیمت ها باعث افزایش کیفیت می شود اما به عقیده مسافران، کیفیت کمتر و یا ثابت مانده و تنها قیمت ها افزایش یافته و در سنوات قبل هم نیز به همین صورت تداوم داشته است و این درحالی است که برخی معتقد هستند هدف اصلی خالی کردن جیب مردم برای جبران ضرر و زیان های شرکت های هواپیمایی و یا سایر شرکتهای اقتصادی است.

* دولت وعده های خود را فراموش کرده است

به گفته یکی از شهروندان گرگانی که با آزاد سازی نرخ هواپیما، دولت یازدهم عملا موج دوم گرانی خود را آغاز کرده و این می تواند به افزایش کرایه تاکسی های بین شهری، افزایش بلیط قطار های مسافربری، اقلام غذایی، پوشاک و سایر موارد دیگر اشاره کرد. آیا وعده ای که دولت در اوایل کار خود به مردم داده است فراموش شده است؟.

*موج گرانی به صورت زنجیر وار همه را فرا میگیرد

برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که این موج گرانی تنها به سود شرکت ها و دولت خواهد بود و متضرر اصلی این گرانی ها مردم هستند و معتقد هستد دولت نباید اجازه دهد که قیمت ها در این برهه حساس اقتصادی و اجتماعی افزایش پیدا کند چه بسا اقتصاد کشور و درآمد اجتماعی مردم به صورت زنجیر وار به هم وابسته هستند و اگر کالایی افزایش قیمت پیدا کند بالطبع در مابقی زیر شاخه ها تاثیر گذار خواهد بود که می توان در این خصوص به خبر های متعددی که از سوی رسانه های داخلی در خصوص گرانی منتشر شده اشاره کرد که می توان آن را کاملا لمس کرد.

*دولت به موضوع برجام دل خوش کرده است

همچنین در ماه های اخیر چند تن از مراجع عظام قم، بارها به دولت نسبت به گرانی و وضعیت بد اقتصادی بسیاری از مردم کشور هشدار داده و خواهان کاهش قیمت ها بودند که متاسفانه دولت چشم و امید خود را به موضوع برجام معطوف کرده با این اوصاف اگر موضوع برجام روزی به پایان برسد گرانی حل می شود.

به گفته برخی از دولتمردان و مسئولین استانی، دولت تدبیر و امید توانسته است در سال گذشته از گسترش موج گرانی جلوگیری کند ولی که این سخن مسئولین با وضعیت درآمد اقتصادی و اجتماعی مردم در تضاد است و مردم این موضوع را لمس نمی کنند.

امید است مسئولین در این خصوص چاره اندیشی کرده و از افزایش بی رویه قیمت ها که به صورت قارچ گونه دامن اقتصاد مردم را گرفته است جلوگیری کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 21 آذر 1394، کد خبر: 569890، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین