پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
شهرداری بوشهر خواستار واگذاری امتیاز تیم شاهین شده که پس از یک فصل حضور در لیگ برتر، به لیگ آزادگان سقوط کرد.

شعار سال:شهرداری بوشهر خواستار واگذاری امتیاز تیم شاهین شده که پس از یک فصل حضور در لیگ برتر، به لیگ آزادگان سقوط کرد.

به گزارش خلیج فارس؛ سرپرست شهرداری بوشهر در نامه ای به شورای شهر به استناد به ماده های قانونی وزات کشور و قوانین شهرداری ها، اعلام کرده تیمداری حرفه ای وظیفه شهرداری نیست و خواستار آن شده که با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا شروع نقل و انتقالات لیگ آزادگان، امتیاز تیم واگذار یا مجوز قانونی تیمداری از وزارت کشور اخذ شود.

تاکنون 65 درصد از مطالبات بازیکنان پرداخت شده و طبق مفاد قرارداد با سقوط تیم 30 درصد بازیکنان جریمه شده اند و عملا فقط 5 درصد باشگاه نسبت به بازیکنان بدهی دارد. با این حال، کاهش شدید درآمدهای شهرداری ها از جمله بوشهر، مسئولان آن را مجاب کرده از عطای تیمداری را به لقایش ببخشند.

شهرداری بوشهر از سال 1394 متولی تیم شاهین شد و با نام شاهین شهرداری بوشهر وارد رقابتهای لیگ دسته 2 کشور شد و طی 4 سال به لیگ برتر رسید، هرچند به دلیل ضعف مدیریتی تنها یک فصل در این سطح از مسابقات باقی ماند.

در صورت کناره گیری شهرداری بوشهر از ادامه حضور در فوتبال، احتمال این موضوع وجود دارد که مزایده ای برای تعیین تکلیف شاهین  و مالک آینده آن در بوشهر برگزار شود.

دهدار: مجوز وزارت کشور یکساله بوده است

رییس شورای شهر بوشهر در نشست علنی این شورا درخصوص نامه شهرداری اظهار کرد: مجوز وزارت کشور برای تیمداری حرفه ای شهرداری یکساله بوده و در پایان این فصل لیگ برتر خاتمه یافته و شهرداری متعهد به واگذاری امتیاز شده بود.

ابوذر دهدار افزود: تلاش می شود با توجه به تاثیرات ورزش حرفه ای خصوصا فوتبال در نشاط اجتماعی، مجوز تیمداری شاهین و کمک به ایرانجوان دیگر تیم قدیمی بوشهر کسب شود، اگر هم مجوز صادر نشد، زمینه واگذاری امتیاز به افرادی که اهلیت و توانمندی دارند فراهم شود.

برزگرزاده: مجوز تیمداری شاهین کسب شود

عبدالخالق برزگرزاده دیگر عضو شورای شهر بود که در خصوص نامه شهرداری اظهارنظر کرد.

وی با بیان اینکه نباید شرایط تیم شاهین را بدتر از امروز کنیم، افزود: در بودجه امسال برای این تیم بودجه پیش بینی شده و باید زودتر و قبل از اینکه فصل نقل و انتقالات لیگ یک برسد، با کمک استاندار و نماینده ولی فقیه مجوز کسب کرد. اگر هم مجوز داده نشد، افرادی مانند محمود ابراهیم زاده از پیشکسوتان شاهین برای در اختیار گرفتن امتیاز اعلام آمادگی کند.

دولابی: شهرداری های گردن کلفت تر از ما تیمداری نمی کنند

پویا دولابی رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر هم اظهار داشت: از رییس شورای شهر تقاضا دارم اگر در لیگ برتر مجموعه ای یک ریال به شاهین شهرداری کمک کرده اعلام شود، درحالی که در روز صعود این تیم قول های زیادی از سوی افرادی داده شد مثل اینکه بلیط پروازهای تیم تقبل می شود یا مثلا عهده دار اسکان تیم در شهرها خواهد شد ولی همه بار مسئولیت روی دو شهرداری بود.

دولابی افزود:  اگرچه تیمداری در نشاط اجتماعی شهروندان موثر است، اما برای شهرداری بوشهر که بودجه 300 میلیاردی دارد و بخواهد 10 درصد آن را صرف این امر کند، کسر بالایی می شود، آن هم در شرایطی که شهرداری های گردن کلفت تر از بوشهر تیمداری نمی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش شدید درآمدهای شهرداری و از طرفی چند برابر شدن هزینه ها که مثلا تقاطع میدان مطهری از 10 میلیاردتومان پارسال، امروز به 30 میلیاردتومان رسیده، از همکاران می خواهم در تصمیم خود برای ادامه تیمداری شهرداری، این موارد را مدنظر قرار دهند.

نهایتا براساس اعلام دهدار رییس شورای شهر بوشهر قرار شد ندا عبدالله زاده رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورا در اولین جلسه کمیسیون با دعوت از مسئولان شهرداری و نهادهای نظارتی، درباره نامه شهرداری اعلام نظر و به صحن شورا جهت تصمیم گیری ارسال شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خلیج فارس، تاریخ انتشار: 5 شهریور،1399، کدخبر: 350533،www.pgnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین