پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مردم عراق امسال سالروز عاشورا را به روش متفاوتی گرامی داشتند.
شعار سال: معمولا هر سال میلیون‌ها تن از شیعیان از سراسر جهان برای بزرگداشت این مراسم به کربلا می‌رفتند اما با افزایش شیوع کرونا، عاشورای امسال با عاشورای سال‌های گذشته متفاوت بود.

وزارت بهداشت عراق دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای زائرین و عزاداران در نظر گرفته است و عزاداران باید برخی محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های خاص را رعایت کنند.

روز گذشته (تاسوعای حسینی) بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر در حرم امام حسین (ع) حضور یافتند و پیش‌بینی می‌شود امروز بیش از یک میلیون نفر خود را به این مکان مقدس برسانند.

به گزارش العالم در همین حال «حسن التمیمی» وزیر بهداشت عراق نیز امروز وارد کربلا شده است تا چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی را ناظر باشد. طبق دستورالعمل این وزارتخانه، عزاداران باید ماسک بر چهره زده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. همچنین باید اماکن عمومی به طور مرتب ضدعفونی شود.

مراسم این روزها در حالی است که حرم حضرت اباعبدالله(ع) به مدت شش ماه بود که به علت شیوع کرونا بسته بود و اکنون نیز در تمامی ورودی‌های حرم تجهیزات لازم برای غربالگری زائران در نظر گرفته شده است. این دستگاهها قادر به اندازه‌گیری درجه تب، تعداد افراد ورودی به داخل حرم و تشخیص چهره هستند.

همچنین طبق پروتکل‌های اعلامی تولیت امام حسین (ع)، صرفا شهروندان عراقی می‌توانند امسال برای زیارت در کربلا حضور یابند و مراسم نیز باید به پنج ساعت محدود شود.

در لبنان نیز دسته‌های بزرگ عزاداری لغو شده و از شهروندان خواسته شد سخنرانی‌ها را از طریق اینترنت و شبکه‌های اطلاع‌رسانی گوش دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9 شهریور 1399، کد خبر: 99060906534،  www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین