پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
احمد علی زوینی، فرماندهی پلیس کربلا از آمادگی نیروهای پلیس این استان برای تأمین امنیت عزاداران در مراسم رکضه طویریج خبر داد.

شعار سال: فرماندهی پلیس کربلا با تأکید بر روان بودن حرکت خودرو‌ها اعلام کرد: نیرو‌های پلیس، آمادگی کامل برای تأمین امنیت مراسم ظهر روز عاشورا دارد.

مراسم رکضه طویریج (هروله‌کنان) در ظهر روز دهم محرم برگزار می‌شود.

طویریج نام قدیمی شهرستان هندیه در نزدیکی کربلا است. در ظهر روز عاشورا حدود ۲ میلیون عزادار هروله کنان و بر سر و سینه زنان برای یادآوری حادثه عاشورا به سمت مرقد حسینی (ع) حرکت می‌کنند.

این مراسم از نام روستا و قبیله‌ای در نزدیکی کربلا گرفته شده است. ظاهراً اهالی این روستا در زمان وقعه کربلا می‌خواستند به یاری امام حسین (ع) بروند، اما به موقع نرسیدند و از آن سال به بعد، دیگر شیعیان عراق هم به آن روستا می‌روند و از آنجا تا کربلا را می‌دوند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری شفقنا، تاریخ انتشار 9 شهریور    99، کد خبر:   1002618، www..shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین