پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۹۷۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
وزیر محترم آموزش و پرورش در محضر مقام معظم رهبری بیان داشته اند که با ابلاغ دو بخشنامه تعارض منافع و نحوه خرید خدمت آموزشی از بخش غیردولتی، نظم و نسق و شفافیت بیشتری ایجاد کردیم. سوال ما اینجاست که آیا آقای وزیر از خفت گیری افراد متقاضی تاسیس مدارس غیر دولتی توسط باند‌های موجود در ادارات کل استانی خبر دارند؟ اگر ۳-۵ شاهد بیاوریم که اثبات کننده این مدعا باشد، شما چه اقدامی برای اصلاح سیستم انجام می‌دهید؟
شعار سال: اینکه مدارس غیر انتفاعی، صرفا نام غیر انتفاعی را یدک کشیده و کاملا انتفاعی می‌باشند را به راحتی آب خوردن می‌توان اثبات نمود (هر مدیر ارشدی در وزارت آموزش و پرورش مخالف این نظر است را به مناظره دعوت می‌کنیم). اینکه تاسیس مدارس غیر انتفاعی تبدیل به نوعی رانت و باند شده است، بر کسی پوشیده نیست. واقعا چرا وزیر محترم در این خصوص ورود نمی‌کنند؟ بعنوان مثال شهریه مدارس غیر انتفاعی را نصف کنید، ببینید چه اتفاقی می‌افتد؟

برویم روی اصل داستان، چند سال پیش بشکل کاملا اتفاقی در جریان مخالفت اداره کل اموزش و پرورش شهر تهران در خصوص تاسیس یک مدرسه غیرانتفاعی توسط یک معلم متقاضی افتادیم. بدلیل آشنائی مسبوق به سابقه با نامبرده در جریان داستان قرار گرفته و از نزدیک شاهد زد و بند‌های کثیف این کار بودیم از ادارات مناطق گرفته تا اداره کل کارچاق کن وجود دارد.

از این داستان چند سالی می‌گذرد و اثبات کردن این فساد شاید مشکل باشد، اما اگر ما ۳-۵ شاهد بیاوریم که حاضر به شهادت دادن در خصوص وجود این گونه فساد‌ها در بدنه آموزش و پرورش باشند (خصوصا در مراکز استان‌ها و شهر تهران)، در آن صورت وزیر محترم آموزش و پرورش، چه تعهداتی در خصوص رفع کامل این مشکل و پاکسازی سیستم به ما می‌دهند؟ آقای وزیر عزیز، حتی روی جذب دانش آموز، پورسانت  رد و بدل می‌شود، کجای کاری برادر من.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین