پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
در روایات تصریح شده که حیوانات محشور می‌شوند و مورد حسابرسی قرار می‌گیرند و برای آن‌ها بهشت و جهنّمی متناسب خودشان وجود دارد.
شعار سال :  پرسمان دانشجویی در پاسخ به یکی از سؤالات دانشجویان آورده است؟
سؤال: حیوانات را چه کسی قبض روح می‌کند؟ لطفا توضیح دهید با تشکر فراوان.
پاسخ: طبق براهین فلسفی و نیز طبق شواهد قرآنی و روایی، حیوانات هم روح دارند؛ لذا هنگام مرگ، قبض روح می‌شوند.

خداوند در مورد تمام موجودات زنده فرمود: «وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ وَ لا طائِرٍ یَطیرُ بِجَناحَیْهِ إِلاَّ أُمَمٌ أَمْثالُکُمْ ما فَرَّطْنا فِی الْکِتابِ مِنْ شَیْ ءٍ ثُمَّ إِلی رَبِّهِمْ یُحْشَرُون ـــــ هیچ جنبنده‌ای در زمین، و هیچ پرنده‌ای که با دو بال خود پرواز می‌کند، نیست مگر اینکه امّتهایی هستند همانند شما. ما هیچ چیز را در این کتاب، فرو گذار نکردیم؛ سپس همگی به سوی پروردگارشان محشور می‌گردند.» (الأنعام:۳۸)

این آیه‌ی شریفه به وضوح نشان می‌دهد که تمام جنبندگان مثل انسان‌ها در عالم آخرت محشور خواهند شد. در روایات نیز تصریح شده که حیوانات محشور می‌شوند و مورد حسابرسی قرار می‌گیرند و برای آن‌ها بهشت و جهنّمی متناسب خودشان وجود دارد. کما اینکه طبق صریح آیات و روایات، آن‌ها در دنیا تکالیف مخصوص خودشان را هم دارند. خداوند متعال می‌فرماید: «أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ یُسَبِّحُ لَهُ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ الطَّیْرُ صَافَّاتٍ کُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلاتَهُ وَ تَسْبیحَهُ وَ اللَّهُ عَلیمٌ بِما یَفْعَلُونَ؛ وَ لِلَّهِ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ إِلَی اللَّهِ الْمَصیرُ ـــ آیا ندیدی تمام آنان که در آسمان‌ها و زمینند برای خدا تسبیح می‌کنند، و همچنین پرندگان به هنگامی که بر فراز آسمان بال گسترده اند؟! هر یک از آن‌ها نماز و تسبیح خود را می‌داند؛ و خداوند به آنچه انجام میدهند داناست؛ و از برای خداست حکومت و مالکیّت آسمان‌ها و زمین؛ و بازگشت بسوی اوست.» (النور: ۲۴ و ۲۵)
- و آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمین است، برای اوست؛ و همه‌ی امور به سوی او باز می‌گردند.» (آل عمران: ۱۰۹)

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حکم مهر، تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: hakimemehr.ir/۵۹۵۰۷
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین