پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
وزیر دفاع انگلیس با تایید بدهی کشورش به ایران بر سر عدم تحویل تانک‌های چیفتن، گفت که در تلاش است این بدهی پرداخت شود.
شعار سال:برای اولین بار در دولت انگلیس بن والس وزیر دفاع این کشور بدهی کشورش به ایران را بر سر خرید تانک های چیفتن تایید کرد و با تلاش برای مرتبط کردن این موضوع به زندانی بودن نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی در ایران، گفت که فعالانه به دنبال پرداخت این بدهی به دولت ایران است و این موضوع می تواند به اطمینان حاصل کردن از آزادی شهروندان دو تابعیتی انگلیسی از جمله نازنین زاغری در ایران کمک کند.
 
والس به وکلای این خانواده ها اطمینان داد که دولت انگلیس به دنبال مجرایی قانونی برای پرداخت این بدهی است.
 
تایید این بدهی در نامه ای به وکلای نازنین زاغری مطرح شده است.
 
انگلیس بر سر عدم تحویل تانک های چیفتن که در زمان حکومت محمدرضاشاه پهلوی از سوی ایران سفارش داده شده بود تقریبا ۴۰۰ میلیون پوند به ایران بدهکار است.
 
نه دولت انگلیس و نه دولت ایران به طور رسمی تایید نکرده اند که آزادی شهروندان دو تابعیتی انگلیسی که در ایران زندانی هستند به عدم پرداخت این بدهی مرتبط است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران خودرو  ، تاریخ انتشار:  15 شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:  593489، www.Khabarkhodro.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین