پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۰۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
حدود ۵۰۰ عالم اسلامی از کشور‌های مختلف عربی و اسلامی به نمایندگی از شماری از هیئت‌ها و نهاد‌های مختلف که در کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مسلمان شرکت کرده بودند، درباره تحریم امضای هرگونه توافق و صلح با اسرائیل فتوایی صادر کردند.
شعارسال: این علما در فتوای خود با اشاره به «توافق امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط» عنوان کردند که هرگونه توافق صلح و یا عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرام، و از نظر شرعی باطل و جنایتی بزرگ است و خیانت به حقوق خداوند متعال و رسولش و همچنین حقوق سرزمین و مردم فلسطین محسوب می‌شود.

در این بیانیه که در اختتام نشستی تحت عنوان «این پیامی از علمای مسلمان  و بیانیه‌ای برای حکم عادی سازی با اشغالگران مسجدالاقصی،   قدس شریف و فلسطین اشغالی است»، آمده است: توافق‌هایی که در این باره امضا می‌شود، خیانت در حق امت اسلامی و شهدای آن در طول تاریخ مدید آن است.

در این فتوا با اشاره به اینکه قضیه فلسطین تنها یک قضیه سیاسی نیست بلکه قضیه‌ای مرتبط با مسجد الاقصی است و هویت مسلمانان، کیان آن‌ها و جهاد آنهاست، آمده است: فلسطین قضیه حمله و اشغال زمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها در سایه قیومیت بریتانیاست که با تجزیه سپس اشغال بیشتر اراضی به پایان رسید و امروز می‌خواهند آنچه باقی مانده است را با زور و غصب و آواره کردن مردم و تخریب‌های سیستماتیک ببلعند.

این علما افزودند:، اما با همه این جنایت‌ها  علیه مردم فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی، برخی از کشور‌های عربی اقدام به امضای توافق صلح یا به عبارتی بهتر توافقات سرسپردگی و یا صلح با اشغالگران صهیونیستی کردند.

این علما خاطرنشان کردند: آنچه بین برخی  کشور‌های عربی و اسرائیل رخ داده، در واقعیت امر نه صلح و نه آتش بس نامیده نمی‌شود بلکه دست کشیدن از مقدسترین سرزمین‌ها و اقرار به مشروعیت دشمن اشغالگر وبه رسمیت شناختن آن محسوب می‌شود و جرایمی است که از نظر شرعی، قانونی و انسانی حرام است و باعث تسلط یافتن آن‌ها بر سرزمین کامل فلسطین و هژمونی آن بر خاورمیانه بویژه کشور‌های خلیج فارس و دیگر کشور‌های عربی و تحقق رویایش در رسیدن به جزیره عربی می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار:۱۹ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:۱۰۰۸۶۱۸، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
اونا که دست بیعت و دوستی به اسرائیل میدن به طمع جایگاه و قدرت اینکار رو میکنند. چون احساس ضعف می کنند. به هر حال سیاست خیلی ریزه کاری داره و هیچوقت قصد واقعی سیاستمداران معلوم نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
کشور های عربی پرده های غفلت و از چشمشون کنار بزنند و ببینند با چه پلیدانی دارند دست دوستی می‌دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
واقعا لعنت بر کسانی که با دشمنان اسلام دست بیعت و دوستی می‌دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
فاز اين كشور هاي كوچيك حوزه خليج فارس رو درك نميكنم شما كه مثل بيد ميلريزد وفتي اسم ايران مياد و تو خوابتون مي بينيد كه توسط ايران در هم كوبيده بشيد به چه چيزي توكل كرديد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین