پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 16
کد خبر: ۲۹۹۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به حضور ۱۳۸ هزار دانش‌آموز غیرمجاز در مدارس بدون برخوردی امنیتی، گفت:، چون در سراسر کشور مدارس دولتی داریم، هیچ منطقی ندارد عده‌ای مخفیانه تحصیل کنند و اتباع غیرمجاز مطمئن باشند هیچ مشکلی بابت اقامت آن‌ها ایجاد نخواهد شد.
شعار سال: غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره چگونگی تأمین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش‌آموزان اتباع خارجی اظهار کرد: به‌عنوان دولت امکان ندارد که ابزار آموزش مجازی را برای همه دانش‌آموز چه اتباع خارجی و چه ایرانی تأمین کنیم و حتی برای دانش‌آموزان ایرانی خیرین وارد عمل شدند.

او ادامه داد: از سه ماه پیش به مجامع بین‌المللی اطلاع‌رسانی شد تا نسبت به تأمین تبلت دانش‌آموزان اتباع خارجی برنامه‌ریزی شود است و البته برخی اتباع امکان تهیه آن را داشتند، اما بخشی امکان تهیه آن را نداشتند.

کریمی بیان کرد: به کمیساریای پناهندگان ریز نیاز‌ها را درج کردیم و دو سناریو هم پیشنهاد دادیم که اگر بخواهند تبلت وارد کنند عوارض گمرکی از آن دریافت نشوند، اما هنوز اقدام مشخصی صورت نگرفته است.

ثبت‌نام ۱۳۸ هزار اتباع خارجی غیرمجاز در مدارس
رئیس مرکز امور بین‌المللی و مدارس خارج از کشور درباره ثبت‌نام اتباع خارجی در کشور گفت: وزارت کشور با ثبت‌نام دانش‌آموزانی که سال گذشته در مدارس ایرانی تحصیل می‌کردند، موافقت کرد همه آن‌ها مجدد برای سال بعدی نام‌نویسی شدند.

او ادامه داد: دانش‌آموزان اتباع خارجی که به‌تازگی وارد کشور شدند، باید کارت هدایت تحصیلی دریافت کنند تا در مدارس رسمی کشور به تحصیل بپردازند.

کریمی درباره تحصیل برخی دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس خارج از چهارچوب مدارس ایرانی بیان کرد: مدارسی که در چهارچوب نظام آموزش‌وپرورش نباشد، غیرمجاز خواهد بود، با آن‌ها برخورد می‌کنیم و به نیروی انتظامی اطلاع می‌دهیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور بابیان اینکه ۱۳۸ هزار دانش‌آموز غیرمجاز در مدارس داشتیم و هیچ برخوردی امنیتی نشد، افزود:، چون در سراسر کشور مدارس دولتی داریم هیچ منطقی ندارد عده‌ای مخفیانه تحصیل کنند و اتباع غیرمجاز هم مطمئن باشند با حضور در مدرسه مشکلی بابت مسائل اقامتی آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۴۸۴۶۵۰، www. yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین