پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 05
کد خبر: ۲۹۹۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
یزدی‌خواه گفت: دولت همچنان به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمایلی ندارد و تعهد به سند ۲۰۳۰ را در روح حاکم بر دولتمردان شاهدیم.
شعار سال : سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه "گفتگوی فرهنگی" با موضوع تشریح بخش آموزشی سند ۲۰۳۰ به جایگاه مجلس برای اجرایی شدن سند تحول اشاره کرد و گفت: سند تحول نزدیک به ۸ سال پیش در مراجع قانونی تصویب شده است و متاسفانه دولت دهم و یازدهم اراده‌ای برای اجرای این سند نداشته و ندارد و مجلس دهم نیز در اجرای آن نظارت نکرده و وظیفه خود را در این زمینه انجام نداد و ایفای نقش نکرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از دولتمردان نسبت به اجرای سند تحول بنیادین زاویه داشته و حتی برخی از وزرای پیشین آموزش و پرورش همچون دکتر فانی در گفتگو‌های رسانه‌ای بر تعهد امضای سند ۲۰۳۰ با حق تحصن و عدم اجرای برخی از بند‌ها تاکید داشتند و این تعهداتی که در مجامع جهانی از سوی دولت امضا شد مایه تاسف است.

این نماینده مجلس ادامه داد: سند ملی تحول با هزاران ساعت کارشناسی، مطالعات تطبیقی و اظهار نظر صاحب‌نظران تدوین شده بود، اما آن را رها کرده و سند مجهول الهویه‌ای را که ارزش‌ها و سنت‌ها و باور‌های تربیتی و بنیادی را تغییر می‌دهد پذیرفته و درصدد اجرایی کردن آن بر آمدیم در حالی که این سند در بند‌های مختلف و روح حاکم بر آن با اصل نظام جمهوری اسلامی و نظام تربیت اسلامی مغایرت دارد.

یزدی خواه در خصوص فعالیت مجلس یازدهم در این خصوص گفت فعالیت دقیق بر انجام بند بند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در دستور کار مجلس قرار گیرد و کمیسیون فرهنگی و کمیسیون آموزش این مسئله را در اولویت امور قرار داده و به طور کلی این مسئله جزو اولویت‌های همه نمایندگان مجلس یازدهم است.

وی تصریح کرد: در سند بنیادین تحول ۱۳۱ راهکار عملی آمده است که در حوزه منزلت و معیشت فرهنگیان و نگهداشت و آموزش آن‌ها و به روز بودن معلمین و عدالت آموزشی و دوره‌های دانش افزایی راهکار عملیاتی عنوان شده است که باید اجرا شود که متاسفانه نه دولت بودجه آن را برای طرح به مجلس داده است و نه مطالبه گری وجود دارد.

یزدی‌خواه در پایان گفت: از مباحث مطرح در سند تحول، موضوع کنکور است که باید شاخص‌های آزمون‌های استاندارد مشخص شود تا با تشکیل امتیاز فرد در دوره‌های تحصیلی معیاری برای انتخاب دانشگاه دانش آموزان باشد و به این شکل کم‌کم کنکور حذف شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از رادیو گفتگو، تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: radiogoftogoo، ۷۰۴۱۵۱
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین