پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
حبیب الله مسعودی فرید گفت: تمام فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی تا سن ۲۳ سالگی یعنی ۵ سال پس از اینکه از سرپرستی مستقیم بهزیستی خارج می‌شوند، می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.
شعار سال: عده‌ای از بچه‌هایی که در بهزیستی نگه داری می‌شوند یا فرزندانی که در خانواده‌های سببی زندگی می‌کنند از نداشتن بیمه شکایت دارند و خواهان داشتن بیمه سلامت هستند.
 
حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درخصوص وضعیت بیمه این بچه‌ها به خبرنگار گروه اجتماعی برنا گفت: تمام 10 هزار فرزندی که در مراکز سازمان بهزیستی اقامت دارند و همچنین فرزندانی که در خانواده‌های سببی و نسبی نگهداری می‌شوند، تحت پوشش بیمه خدمات درمانی پایه یعنی بیمه سلامت قرار گرفتند و حتی تا سن ۲۳ سالگی می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند.
 
او با اشاره به وضعیت بیمه کودکان بی شناسنامه افزود: ما برای تحت پوشش بیمه قرار دادن کودکان بدون شناسنامه و بی هویت مشکل داشتیم چون آنها اوراق هویتی نداشتند و نمی‌توانستند از خدمات بیمه استفاده کنند اما طی تفاهم نامه‌ای که بین سازمان بهزیستی و بیمه سلامت ایرانیان منعقد شده است، این فرزندان می‌توانند با ارائه معرفی نامه از سوی سازمان بهزیستی، هنگام بستری شدن در بیمارستان از خدمات بیمه استفاده کنند البته این وضعیت تازمانی حاکم است که آنها شناسنامه دریافت کرده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص سقف سنی این فرزندان در بهره مندی از بیمه سلامت گفت: این فرزندان تا سن ۲۳ سالگی یعنی ۵ سال پس از اینکه از سرپرستی مستقیم بهزیستی خارج می شوند، می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند و بعضا مواردی هم وجود دارد که برخی از فرزندان سازمان که دانشجو هستند از سن ۲۳ سالگی عبور کرده‌اند اما همچنان از بیمه خدمات درمانی برخوردار هستند.
 
مسعودی فرید درمورد کسانی که هنوز بیمه نشده‌اند، عنوان کرد: فرزندانی که تحت پوشش بهزیستی هستند اما هنوز بیمه نشدند، می‌توانند با مراجعه به بهزیستی شهرستان خود برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه خدمات درمانی اقدام کنند و اگر در سطح شهرستان و استان مشکل آنها رفع نشود ما در ستاد بهزیستی کشور این آمادگی را داریم که موضوع را پیگیری و حل و فصل کنیم.
 
او در پایان افزود: در هر صورت روال جاری ما این است که تمامی فرزندان بهزیستی تحت پوشش بیمه قرار گیرند و از خدمات آن استفاده کنند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  برنا  ، تاریخ انتشار:  22 شهریور  1398، کدخبر : 1056862 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
حمایت بیمه ای کمترین کاری هست که میشه برای حمایت از این کودکان انجام داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین