پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۷۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
رئیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از استقبال رئیس سازمان هلال احمر کشور از طرح راه‌اندازی کارخانه تولید و فراوری مواد مخدر برای تولید مشتقات دارویی خبر داد.
شعار سال: به نقل از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، همتی رئیس سازمان هلال احمر کشور ظهر امروز در سفر به زاهدان و با حضور در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای سرمایه گذاری در مناطق محروم که محملی برای اشتغالزایی و نیز خودکفائی در تولید محصولات مورد نیاز کشور و منطقه است کاملا آماده ایم.
 
وی افزود: طرح دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت راه اندازی خط تولید داروهای مشتق از مواد مخدر، با توجه به اینکه موجب ارز آوری کلان خواهد شد و مهمتر از آن نیاز کشور را در این زمینه مرتفع می کند طرحی مهم است.
 
وی ادامه داد: نظیر این طرح در شمال استان نیز مطرح شد که البته باید زیرساخت های دو حوزه بررسی و از جهات مختلف ارزیابی شود.
 
همتی با بیان اینکه همکاری وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر در این زمینه قطعا منتج به ثمرات ویژه ای در زمینه خودکفائی برخی داروهای مرتبط، خواهد بود تصریح کرد: امیدواریم در صورت نهایی شدن طرح، استانداری سیستان و بلوچستان پشتیبانی قوی برای تسریع در اجرای آن باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه با تشریح شرایط و مزیت های مرزی استان و امکان تبدیل برخی تهدیدات به فرصت سرمایه گذاری در این خطه گفت: با راه اندازی این خط تولیدی علاوه بر اشتغالزایی کلان در استان، امکان رقابت در بازارهای منطقه ای و جهانی را جهت عرضه دارو خواهیم داشت.
 
سید محمد هاشمی شهری با اشاره به اینکه قطعا معتقدیم یکی از مهمترین مسیر های توسعه، توجه به مقوله ی مهم پژوهش و تولید محصولات دانش بنیان است تصریح کرد: افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور در مرکز رشد فناوری سلامت و به زودی راه اندازی نخستین پارک فناوری سلامت در محوطه پردیس دانشگاه نشاندهنده تلاش وافر اعضای هیئت علمی خوش فکر و خلاق و صاحب ایده در توسعه فعالیت های پژوهشی منتج به محصولات بدیع در این دانشگاه است.
 
وی با بیان اینکه ساخت بزرگترین پارک فناوری سلامت در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در شهر زاهدان شروع شده و با توجه به محدودیت های اعتباری فعلی به دنبال تکمیل، تجهیز و راه اندازی این مرکز دانش محور و فناور از محل مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط هستیم. افزود: حدود 14 هزار متر مربع فضا در اختیار پارک علم و فناوری سلامت قراردادیم و امکان راه اندازی خط تولیدی داروهای یاد شده را در پردیس دانشگاه داریم.
 
هاشمی شهری تاکید کرد: دانشگاه علوم‌ پزشکی زاهدان مسیر خود در زمینه فناوری سلامت را به خوبی پیدا کرده و خوشحالیم که ریل گذاری برای آینده این حوزه مهم به درستی صورت گرفته است.
 
حبیب غزنوی رئیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هدف اصلی ما در مرکز رشد فناوری این است که علم دانشگاهیان را در اختیار مردم و جامعه قرار دهیم
 
وی افزود: مرزهای شرقی در کنار توان فنی و نیروی انسانی کارآمد و متخصص مزیّت نسبی و ارزشمند سیستان و بلوچستان برای توسعه دانش محور است.
 
وی تصریح کرد: بر اساس پژوهشی در سال2018 در دنیا 523 تن مرفین تولید شده که 45 تن آن مستقیما بعنوان داروی ضد درد مورد استفاده در مراکز درمانی قرار گرفته و درصد زیاد دیگری از آن تبدیل به سایر مشتقات دارویی شده است.
 
رئیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: از مرفین 52 قلم دارو بدست می آید که این داروها، تنها در اختیار سیستم داروئی رسمی کشورهاست و به صورت خصوصی توزیع نمی شود.
 
وی افزود: تقاضای سیستم بهداشتی و درمانی در تمام جهان جهت خریداری اینگونه داروها قابل توجه است و با توجه به امکانات، زیرساخت های فنی، نیروی انسانی متبحر و دانش لازم، امکان راه اندازی این خط تولید در دانشگاه زاهدان فراهم است.
 
در این مراسم همچنین از نرم افزار ویدئوکنفرانس تحت وب (ویدئورایان) که به همت شرکت دانش بنیان بهبود رایان مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تولید شده است، رونمائی شد.
 
گفتنی است: در پایان این نشست، رئیس جمعیت هلال احمر کشور از شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه دیدار کرد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری فارس   ، تاریخ انتشار: 22 شهریور  1398، کدخبر : 13990622000725،www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
هرچي از اين دست كارخونه ها و توليدي ها در اين استان بزنيم بازم نسبت به حجم مخروميت كمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
تازه بعد از مدت ها کم کم داره این طرح ها تو استان بررسی میشه تا ببینیم کار به کجا میرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
سیستان چرادر زمینه مواد مخدر ناظری نداره؟ چرا پیگیری های لازم رو انجام نمیدن؟ دوست دارن استان به کجا برسه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین