پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه قانون جرایم رایانه‌ای که سال ۸۸ تصویب شده قانون جامعی نیست، گفت: طرح کاربردی شبکه ملی اطلاعات نواقص قانون پیشی را برطرف می‌کند.
شعار سال: مجتبی رضاخواه با اشاره به طرح کاربردی شبکه ملی اطلاعات با نام کامل «حمایت از توسعه و رقابت‌پذیری پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات پایه و کاربردی شبکه ملی اطلاعات» که هفته گذشته در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد، گفت: متاسفانه قانون جرایم رایانه‌ای که سال ۸۸ تصویب شده قانون جامعی نبوده و برای حمایت از کسب و کار‌های بومی ظرفیت لازم را ندارد تا جایی که حتی برخی سوء برداشت‌های بی ضابطه باعث فیلترینگ کسب و کار‌ها و ضربه به آن‌ها شده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: طرحی که پیشنهاد شده در درجه اول برای حمایت از پلتفرم‌های پایه و کاربردی شبکه ملی اطلاعات است و نباید موضوع محدود به پیام رسان باشد.

فیلترینگ، کاربران را در مقابل پلتفرم‌های داخلی قرار می‌دهد
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت حمایت قضایی و قانونی از پلتفرم‌های داخلی و ممانعت از فیلترینگ سلیقه ای، عنوان کرد: تضمین فضای رقابتی بین پلتفرم‌های پرکاربرد خارجی با نمونه‌های بومی و در عین حال حمایت هوشمندانه از آن‌ها لازم است و با فیلترینگ خارجی‌ها بومی‌ها نه تنها رشد نمی‌کنند بلکه کاربران هم در مقابل پلتفرم‌های داخلی قرار می‌گیرند.
رضاخواه ادامه داد: آنچه باید در اولویت باشد توسعه اقتصاد دیجیتال با استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش بنیان داخلی است و نگاه سلبی و صرفاً مبتنی بر چالش‌های فرهنگی و در نظر نگرفتن ابعاد اقتصادی وابستگی زندگی روزمره مردم به پلتفرم‌های پرکاربرد ما را به جایی نمی‌رساند.

مصوبات شورای عالی فضای مجازی باید از ضمانت اجرایی برخوردار شود
وی به عنوان طراح طرح کاربردی شبکه ملی اطلاعات افزود: کارشناسان و مسئولان مختلف به ویژه دبیر شورای عالی فضای مجازی بار‌ها از نبود ضمانت اجرایی برای مصوبات این شورا و وجود نهاد‌های موازی در تصمیم گیری صحبت کرده که در این طرح در بخش پلتفرم‌های پایه و کاربردی شبکه ملی ضمانت اجرای قانونی برای تصمیمات و سیاست‌ها دیده شده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه باید صدای نمایندگان بخش خصوصی هم در نحوه اجرای سیاست‌ها و مقررات گذاری شنیده شود، خاطرنشان کرد: اهمیت این مساله در پلتفرم‌های فضای مجازی که اصولا مبتنی بر شرکت‌های دانش بنیان و خلاق هستند مضاعف است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایستنا، تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:۱۱۶۱۴۸، www.ictna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین