پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۰۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
وزیر علوم گفت: مسئولان حراست‌های دانشگاه‌ها باید بدانند که حراست نهاد دانشگاه هستند و فقط باید در همین حیطه و چارچوب فعالیت کنند.
شعار سال: منصورغلامی در گردهمایی مجازی مدیران حراست دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد: انتظار ما از حراست دانشگاه ها، مراقبت از خانواده آموزش عالی است و تک‌تک اعضای این خانواده باید تحت پوشش حراست دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در مجموع، نیم‌سال گذشته در بخش‌های مختلف آموزش عالی کشور و به ویژه در بخش آموزش به خوبی مدیریت شد، اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا، همه دانشگاه‌های جهان مانند دانشگاه‌های کشورمان غافلگیر شدند و اجبارا به سوی آموزش‌های مجازی روی آوردند؛ که البته سرعت انتقال دانشگاه‌های کشورمان در این خصوص قابل توجه بود و در این راستا عملکرد موفقی داشتیم.

وزیر علوم با بیان اینکه با یک بیماری ناشناخته و عواقب اپیدمیولوژی آن روبه‌رو هستیم و دانشمندان زمان مشخصی برای اتمام دوره فراگیری این بیماری نمی توانند اعلام کنند، گفت: باید آمادگی کامل داشته باشیم تا این نیم‌سال تحصیلی را با ارائه آموزش‌های مجازی و بعضاً حضور دانشجویان در کلاس‌های درس به بهترین نحو برگزار کنیم و مجموعه مدیریت دانشگاه‌ها، اساتید، کارمندان و همراهی دانشجویان برای توفیق ارائه خدمات مطلوب در نیم‌سال فعلی ضروری است.

وی تصریح کرد: در شرایط جدید و با توجه به تردد محدود در دانشگاه‌ها و فعالیت محدود کلاس‌های حضوری و خوابگاه‌های دانشجویی، همکاران حراست دانشگاه‌ها نیز باید به این شرایط جدید توجه داشته و با شناسایی مسائل جدید از قالب سنتی خارج شده و با رویکردی جدید برنامه‌ریزی کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه فضای مجازی قبلاً به عنوان یک فضای رسانه‌ای برای تبادل ایده‌ها و افکار مختلف مورد استفاده قرار می گرفت، اظهار داشت: هم اکنون فضای مجازی علاوه بر این، برای تبادل اطلاعات علمی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و طبعاً در این شرایط باید برنامه‌های حفاظتی و حراستی جدیدی در این خصوص در نظر داشته باشیم.

انرژی مدیران حراست تلف نشود
غلامی با بیان اینکه حراست دانشگاه فقط باید از دانشگاه حراست کند، خاطرنشان کرد: اگر تفکر و نگاهی غیر از این بر حراست حاکم باشد، ممکن است زحمات این عزیزان را کم اثر کرده و یا اینکه در مسیرهای نادرست انرژی‌های مدیران حراست تلف شود.

وی در خصوص حراست اجتماعی گفت: از حراست دانشگاه ها و مراکز پژوهشی انتظار می‌رود متصل به جامعه، صنعت، اشتغال و تولید ثروت از علم حرکت کنند که البته این ارتباط گسترده نیاز به برنامه مدیریتی منطبق با این افراد دارد و لازمه آن، خروج حراست‌ها از قالب سنتی و فعالیت منطبق با حراست اجتماعی است و لازمه آن فعالیت منطبق با حراست اجتماعی به مفهوم همگرایی و تعامل با سایر بخش ها و نقش آفرینی موثر است.

وزیر علوم با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان محل رفت و آمد صاحبان مختلف ایده و نوآوری است، گفت: دراین محیط‌ها، طبعاً ظرافت برخورد و عملکرد حراست‌ها در آمد و رفت افراد با توجه به نقش و ماهیت این مراکز فناوری طبعاً متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسئولان حراست های دانشگاه ها باید بدانند که حراست نهاد دانشگاه هستند و فقط باید در همین حیطه و چارچوب فعالیت کنند، گفت: آموزش در حراست یک اصل کلی است و به افراد جدیدی که وارد سیستم حراست می شوند باید ضوابط و مقررات و همچنین تجربیات مثبت به خوبی آموزش داده شود.

غلامی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به نیروهای حراست فیزیکی و تعامل مناسب با سازمان‌های خارج از دانشگاه در قالب قوانین و مقررات، اظهار داشت: برگزاری این نشست‌ها از جهت تبادل تجربیات و دیدگاه ها بسیار مناسب است و به همفکری‌ها و تبادل اطلاعات کمک می‌کند و مناسب است که به صورت مستمر برگزار شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 24 شهریور1399، کد خبر: 1432289،  www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
0
حراست ها همیشه تصور میکنن همه کار هستن و همه جا می تونن دخالت کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین