پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۰۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
مدیرکل دفتر آموزش های کار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: زنگ بازگشایی مدارس سوم مهرماه و برای اولین بار در اکثر هنرستان های سراسر کشور نواخته می شود.

شعار سال:

سید مصطفی آذرکیش افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده، زنگ آغاز سال تحصیلی 96 - 95 در بیشتر مناطق آموزشی در هنرستان های کار دانش و فنی و حرفه ای به صدا در خواهد آمد.
وی با بیان اینکه در استان های اردبیل و قزوین زنگ بازگشایی مدارس در تمامی هنرستان های این دو استان نواخته خواهد شد، ادامه داد: این حرکت نمادین در راستای نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و توجه به اسناد فرادستی و محورهای تببین و سیاست های ابلاغی برنامه کلی اشتغال انجام می شود تا ضمن تقویت نگاه به مهارت آموزی در جامعه، فرزندان به جاری کارجویی به دنبال کارآفرینی باشند.
مدیر کل دفتر آموزش های کار دانش وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: در مجموع هفت هزار و یکصد هنرستان در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و 400 هنرستان کار دانش و دو هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه ای هستند.
آذرکیش اضافه کرد: سال تحصیلی 95 - 94، در مجموع 760 هزار هنرجو معادل 38 درصد از دانش آموزان در شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش شامل 21.95 در شاخه کار دانش و 16 درصد در شاخه فنی و حرفه ای مشغول تحصیل بودند.
وی برآورد کرد که در سال تحصیلی جدید این رقم تغییری نداشته باشد اما آمار دقیق تعداد هنرجویان مراکز کار دانش و فنی و حرفه ای پس از ثبت اطلاعات تمامی هنرجویان در سامانه سناد بزودی اعلام می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 2 مهر 1395، کد مطلب:   82239888     : www irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین