پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۵۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
سازمان هواپیمایی کشوری گفته فرودگاه چابهار از امروز خدمات خود را ارائه می‌دهد، در پنج روز گذشته با تعطیلی غیرمنتظره این فرودگاه مسافران سردرگم و حیران شده بودند.

شعار سال: شرکت مالک فرودگاه چابهار-کنارک به شکلی غیرمنتظره و دقیقاً یک روز قبل از تعطیلی، پنج روز پیش در ۲۰ شهریورماه طی نامه‌ای به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: "به علت تعمیرات سطح پروازی و سیستم‌های ناوبری و رفع ایرادات به وجود آمده در بخش‌های سوخت‌رسانی، باند فرودگاه چابهار از امروز پنجشنبه ۲۰ شهریور تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و امکان نشست و برخاست پرواز‌های مسافری را ندارد. "
این تعطیلی غیرمنتظره موجب سردرگمی مسافرانی شده که در چابهار هستند و یا کسانی که قصد آمدن به این منطقه را داشتند؛ تعدادی از مسافران در تماس‌های متعدد با خبرنگاران تسنیم از این موضوع گلایه کردند و از کلافه‌گی و سردرگمی خود خبر دادند.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان بعد از تعطیلی غیرمنتظره فوراً موضع خشمگینی گرفت و گفت: انتظار داریم نیروی هوایی عذرخواهی کند و ستاد کل نیرو‌های مسلح هم با متولیان تعطیلی غیرمنتظره فرودگاه برخورد لازم را داشته باشد.

وی گفت: گفته مى‌شود متولیان نیروی هوایی شرط بازگشایی و فعالیت مجدد فرودگاه کنارک را توقف و تعطیلی عملیات احداث فرودگاه چابهار اعلام کرده‌اند. سعید چلندی معاون ترانزیت منطقه آزاد چابهار هم گفت: دلیل مشخص و منطقی‌ای برای تعطیلی فرودگاه ارائه نکردند.

فرودگاهی که بسته شده بود یک فرودگاه نظامی است، پایگاه دهم شکاری ارتش در کنارک که چندسالی است با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری مبدأ هواپیما‌های مسافری از سراسر کشور شده است.

این فرودگاه به دلیل نظامی بودن محدودیت‌های زیادی دارد، به‌طوری که استاندار سیستان و بلوچستان پیش‌تر گفته بود: ساخت یک فرودگاه مناسب مسافری در چابهار نیاز مبرم منطقه بود، فرودگاه فعلی کنارک محدودیت‌های شدید برای سرمایه‌گذاران دارد، وقتی منطقه آزاد نمی‌تواند در آنجا یک دفتر برای پذیرایی از مهمانانش داشته باشد دیگر برای سرمایه‌گذاران جای خود دارد.

با توجه به محدودیت‌های شدید، پروژه احداث فرودگاه جدید چابهار با کارفرمایی و منابع منطقه آزاد چابهار از تیرماه امسال شروع شده و درحال ساخت است، این فرودگاه که قرار است در فاز اول ظرفیت پذیرش بیش از یک میلیون مسافر در سال را داشته باشد درحال حاضر با اعتبار عملیاتی بالغ‌بر ۴۷۰ میلیارد تومان درحال ساخت است؛ مدیرعامل منطقه آزاد چابهار می‌گوید: ۴۰۰ نفر در این پروژه شبانه‌روز مشغول کارند و در مجموع برای بهره‌برداری کامل فاز اول هزار میلیارد تومان برای آن هزینه می‌شود.

همانطور که در صحبت‌های استاندار هم مشخص بود گفته شد دلیل تعطیلی فرودگاه، توقف اجرای پروژه فرودگاه جدیدی است که از سوی منطقه آزاد شروع شده است حال اینکه شرط بازگشایی تعطیلی پروژه فرودگاه جدید بوده یا نه مشخص نیست.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 26 شهریور    99، کد خبر:   2349771، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
اونم چابهاري كه منبع ترانزيت كالاو .. هست بايد ديد چه كساني سنگ اندازي ميكردن براي عدم بازگشايي اين فرودگاه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
با عوایدی که از این فرودگاه به دت میاد باید به داد مردم سیستان برسن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
این فرودگاه میتونه خیلی به اقتصاد سیستانی ها کمک کنه البته اگر زرنگ باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین