پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
یک مقام مسئول با تشریح وضعیت تولید و توزیع لاستیک در کشور و علل نابسامانی موجود در بازار این کالا اظهار کرد: با ثبت تولید میزان لاستیک در سامانه جامع تجارت تا پایان مهرماه امسال حاشیه و تفاوت قیمت لاستیک در بازار برطرف می‌شود.
شعار سال: گرانی لاستیک از حدود ۳ ماه پیش استارت خورده و کماکان نیز این گرانی در بازار ادامه دارد. این درحالیست که تولید لاستیک کشور تقریبا پوشش دهنده نیاز داخلی است و موضوعی که موجب گرانی تایر شده است، نبود ارتباط مناسب بین تولیدکنندگان و بازار و سوء استفاده دلالان از نواقص این زنجیره است.

البته خروج لاستیک و مواد اولیه تولید آن از شمول ارز دولتی نیز موجب افزایش قیمت تمام شده تایر شده و برای جبران افزایش قیمت تمام شده به کارخانجات تولیدکننده مجوز افزایش قیمت داده شده است، اما قیمت‌ها در بازار بسیار بیشتر از قیمت مصوب است.

در تازه‌ترین تحول، یک مقام مسئول دولتی از اصلاح زنجیره تولید و توزیع لاستیک خبر داده و گفته است: از اولین حلقه تا انتهای زنجیره تولید و توزیع‌لاستیک باید شفاف شود و بر این اساس سامانه جامع تجارت را برای ثبت تولید انواع لاستیک ایجاد کردیم.

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت اظهار کرد: بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار از ابتدای مرداد امسال لاستیک سواری باید در سامانه جامع تجارت، نظام‌مند ثبت شود.

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صدا و سیما حمید محله‌ای گفت: ثبت در سامانه باید روزانه انجام شود، زیرا در غیر این صورت، نظارت بر توزیع آن امکان پذیر نیست.

متقاضیان درخواست لاستیک را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت علت گرانی و اختلاف قیمت لاستیک‌های دولتی با بازار آزاد را دقیق اجرا نشدن در سامانه جامع تجارت دانست و افزود: زمانی که در سامانه، لاستیکی وجود ندارد مردم از کجا باید آنرا تهیه کنند.

وی که در گفتگوی ویژه خبر شبکه ۲ سخن می‌گفت، تصریح کرد: با ثبت تولید تایر در سامانه جامع تجارت تا پایان مهر حاشیه و تفاوت قیمت تایر در بازار برطرف می‌شود.

محله‌ای خاطرنشان کرد: متقاضیان با مراجعه به سامانه جامع تجارت اطلاعات شخصی و خودروی خود را وارد کنند و پس از راستی آزمایی درباره وجود خودرو و فعال بودن آن، پیامک اهلیت سنجی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

وی گفت: متقاضی درخواست خود را در سامانه ارائه می‌کند و سالی یک جفت‌لاستیک تحویل می‌گیرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۲۳۱۹۳، gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین