پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۰۱۱۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
سورنا ستاری اعلام کرده که ۱۸۰۰ دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور، به کشور باز گشته اند. اما در خصوص درصد بازگشته‌ها به مهاجران و علت بازگشت این تعداد به کشور، صحبتی نکرده است. آیا افزایش نرخ ارز و کاهش توان حمایتی خانواده ها، نمی‌تواند دلیلی برای تعدادی از افراد جهت بازگشتن باشد؟

شعار سال: سورنا ستاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمار منتشر شده در رصدخانه مهاجرت؛ مهاجرت دانشجویان ایرانی به خارج از کشور روند رو به کاهشی داشته و 1800 نفر از دانشجویان به کشور بازگشته‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: تلاش ما این است که فرزندان این سرزمین برای آموزش به برترین دانشگاه‌های جهان بروند و با آموخته‌های بیشتر به کشور بازگردند.

ستاری با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی گفت: متاسفانه تعداد دانشجویان بین‌المللی متناسب با دانشجویان کل کشور نیست و پیگیر هستیم که این موضوع بهبود یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های اصلی استان در حوزه فناوری فراهم شود و به‌ طور کامل بودجه تنظیم و در اختیار جوانان قرار داده می‌شود.

ستاری با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای توسعه فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید همکاری کنند عنوان کرد: باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت جدی شود و در استان کرمانشاه شرکت‌هایی وجود دارد که در کل کشور بی‌نظیر هستند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30 شهریور 1399، کد خبر: -، tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
قطعا بخاطر بهتر شدن شرایط و اسان تر بودن شرایط زندگی در ایران و حمایت بی بدیل وزارت علوم از اون ها بوده که برگشتن! شک نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
این دانشجویان عزیز هم به خاطر نداشتن کار پدر امد بوده و پدر مادرشون به خاطر گرون بودن دلار نمیتونستن بچه هاشون و ساپورت مالی کنند به همین دلیل برگشتند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین