پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با انتقاد از تاخیر در مرمت میدان امام حسن گفت: ۱۳ ماه از آن واقعه گذشته، ولی شهرداری در مرمت آن تاخیر دارد.
شعار سال: زهرا نژادبهرام در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به این که حدود یک سال پیش، آتش سوزی در قسمتی از جداره میدان حسن آباد تهران حادث شد که با حضور به موقع و تلاش آتشنشانان زحمتکش، این اتفاق ناگوار تلفات جانی برای شهروندان در پی نداشت، اما آسیب جدی به بخش قابل توجهی از میدان حسن آباد به عنوان یک المان شهری مهم در بخش مرکزی شهر تهران وارد کرد گفت: شهروندان تهرانی میدان حسن آباد را با ساختمان‌های گنبدی آن می‌شناسند که از سال ۱۳۰۹ هجری شمسی تا کنون پابرجاست، به گونه‌ای که کمتر کسی را پیدا می‌کنید با شنیدن نام این فضای شهری یاد گنبد‌های آن در ذهنش تداعی نشود.
وی با اشاره به این که از فروردین ماه ۱۳۷۷ میدان حسن آباد و ساختمان‌های پیرامون آن به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است گفت:، اما در حال حاضر، این میدان وضعیت مناسبی ندارد، زیرا عملیات مرمت و بازسازی جداره‌های این میدان از سرعت کافی برخوردار نیست.
این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: بعد از آن حادثه آتش سوزی سال گذشته، بنر‌هایی با تصویر‌های قدیمیِ میدان حسن‌آباد روی بنا‌های سوخته نصب شد تا به‌طور موقت چهره سیاه‌شده میدان را بپوشاند.
نژادبهرام اضافه کرد: اکنون بیش از ۱۳ ماه از این حادثه می‌گذرد و انتظار مردم تهران برای برداشتن بنر‌های نصب‌شده مقابل دیوار‌های سوخته و آسیب دیده و مرمت بنا‌های تخریب شده به پایان نرسیده است.
این در حالی است که برای مرمت و نوسازی بخش حادثه‌دیده حتی از دفتر ریاست جمهور هم دستوراتی صادر شد که حکایت از اهمیت این بنای تاریخی داشت و همه انتظار داشتند با توجه به این تأکیدات، روند مرمت میدان و تغییر کاربری ملک آتش‌گرفته با سرعت بیشتری دنبال شود.
مدیران شهرداری تهران تا کنون طی مصاحبه‌های متعدد بیان کردهاند که قرار بوده دانشگاه تهران با تشکیل کارگروهی روند مرمت این ساختمان را دنبال کند. همچنین مقرر شده بوده که بعد از تشکیل این کارگروه مسابقه‌ای برای طراحی ساختمان برگزار کنند که این کار‌ها به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها متوقف شده است.
در حالی که کار آواربرداری داخل ساختمان به اتمام رسیده و میبایست مرمت این ساختمان در اسرع وقت آغاز شود. در غیر این صورت، با توجه به قدمت این بنا ممکن است گذشت زمان و فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف و باران سبب آسیب‌های بیشتر به سازه این ساختمان تاریخی ارزشمند شود.
این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: از نکات قابل توجه در خصوص موضوع فوق الذکر آنکه ظاهرا کماکان علی رغم پیگیری‌های شهرداری تهران برای متقاعد ساختن مالک ساختمان به تغییر کاربری از تجاری به فرهنگی، همچنان این مهم میسر نشده و لازم به تاکید است ضمن تقدیر از تلاش مدیریت شهری برای ترغیب مالک به این اقدام، اما نباید روند مرمت و بازسازی بر اساس این امر متوقف شود.
بنابر آنچه گذشت از شهردار تهران که خود از اساتید برجسته گروه مرمت دانشکده معماری دانشگاه تهران است، تقاضا دارم ضمن مذاکره و مساعدت با مالک ساختمان موردنظر که مرمت داخل و نمای پشتی ساختمان را بر عهده دارد، با همکاری دانشگاه تهران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرآیند مرمت این بنای تاریخی و اتمام آن در اسرع وقت صورت گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۰۲۳۲، www. www.eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
اگر درد دل ما قراره گفته بشه هزاارن نقد به شهرداری داریم که این یکی توش گمه بذارید زبان دل ما بسته بمونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین