پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
محمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر گفته " لیست املاکی نجومی که شهرداری تهیه کرده مهر محرمانگی ندارد و همه لیست بدون سانسور منتشر می‌شود، او افزوده "عمدتا اصولگرا‌ها از املاک استفاده کردند و باید به آن‌ها گفت هنر نیست که از شهرداری زمین و ملک بگیری و در آن کار خیر انجام دهی.
شعار سال: از تعیین تکیف املاک شهرداری تهران که حق بهره برداری از آن به افراد غیر سپرده شده جزو اولین مصوبات شورای شهر پنجم محسوب می‌شود که درآن اعضای شورا تاکید داشتند که هرچه سریعتر باید شهرداری گزارشی از وضعیت این املاک نجومی ارائه کند، گزارشی که تهیه آن سه سال و نیم طول کشیده است.

حالا آنطور که مسئولان شهرداری می‌گویند این لیست بعد از فراز و نشیب بسیار و با گذشت سه سال و نیم آماده شده و در آینده‌ای نزدیک آن را در اختیار شورای شهر قرار خواهند داد تا ریش و قیچی در اختیار در مورد املاک نجومی در اختیار نمایندگان مردم باشد.

پس از انتشار خبر ارائه لیست نهایی به اعضای شورا، موجی از مطالبات در مورد لزوم انتشار این لیست در میان مردم و برخی از اعضای شورای شهر ایجاد شده و همگی خواهان انتشار این لیست هستند. هرچندکه محمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان و رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر معتقد است این لیست بدون هیچ محرمانگی منتشر می‌شود؛ چراکه سه مصوبه قانونی شورا در پس این انتشار وجود دارد.

محمود میرلوحی در این باره می‌گوید: در بودجه امسال شهرداری تهران، ردیفی به تصویب رسیده که براساس آن باید وضعیت املاکی که دراختیار غیر است، مشخص شود بگونه‌ای که هزینه ماهانه اجاره آنها، جز درآمد‌های شهرداری محاسبه شده است که در بخش فرهنگی این ردیف قید شد.

تعیین تکلیف املاک واگذار شده جز مصوبات بودجه امسال است و تردیدی بر اصل قضیه یعنی ساماندهی املاک وجود ندارد.

همچنین اعضای شورای شهر در شهریورماه سال ۹۶، یعنی تنها چند روز بعد از آنکه به شورای شهر راه یافتند، ساماندهی و تعیین تکلیف املاک را به تصویب رساندند. این درحالی است که سال گذشته نیز شورای شهر مجددا به واکاوی واگذاری املاک این بار به روش تحقیق و تفحص تاکید کردند؛ یعنی به عبارت ساده سه مصوبه شورای شهر پشت ساماندهی و تعیین تکلیف املاک واگذار شده است و هیچ جای شک و تردیدی در این زمینه وجود ندارد.

یادمان باشد که شورای شهر مصوبه‌ای داشته که براساس آن همه قرارداد‌های بالای ۲۵۰ میلیون تومان شهرداری باید بروی سامانه شفافیت منتشر شود و واگذاری املاک نیز باید بروی این سامانه قرار گیرد.

لیست املاکی که شهرداری تهیه کرده مهر محرمانگی ندارد و همه لیست بدون کم و کاستی و سانسور منتشر می‌شود.
متاسفانه شاهدیم مدتی است هرکسی که می‌خواهد کار خیر یا فرهنگی کند برای گرفتن زمین و ملک به شهرداری مراجعه می‌کند. در حالی که همه می‌دانند گرفتن یک دفتر کار در شهر تهران چقدر کار سخت و هزینه بری است و به همین دلیل به شهرداری مراجعه می‌کنند تا از املاک استفاده کنند در حالی که این افراد باید به توان خود متکی باشند نه شهرداری تهران!

کار فرهنگی و خیریه کردن با امکانات شهرداری هنر نیست و باید تمایل گرفتن ملک از شهرداری تهران را کاهش دهیم، نمی‌شود هرکسی خواست به اسم کار فرهنگی یا خیریه از شهرداری ملک یا زمین بگیرد، واگذاری‌ها باید در فضای اقتصادی شفاف و روشن باشد.

وقتی لیست املاک واگذار شده را نگاه می‌کنی نام تعدادی از افراد غیراصولگرا در این لیست است، اما عمدتا اصولگرا‌ها از املاک استفاده کردند و باید به آن‌ها گفت هنر نیست که از شهرداری زمین و ملک بگیری و در آن کار خیر انجام دهی.

گویا متاسفانه باب شده افراد از امکانات نهاد‌های عمومی و دولتی آنهم در یک فضای غیررقابتی بهره‌مند شوند و قطعا انتشار لیست افرادی که املاک دریافت کردند، می‌تواند در مهار این عطش کمک کند.

مهم‌ترین خواسته شورای شهر بازپس گیری املاک و تعیین تکلیف آن است و مجددا از آقای حناچی می‌خواهیم که گزارش شفاف و دقیقی در مورد بازپس گیری املاک از افراد حقیقی، حقوقی، ارتش، سپاه و... به مردم بدهد، چراکه اعضای شورای شهر کمابیش در جریان هستند، اما مردم باید بدانند چه اتفاقی برای سرمایه‌های شهر رخ داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 31 شهریور1399، کد خبر: 30263،  www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
شهرداري تهران بايد در زمينه شفافيت مالي خودش تلاشي از خودش نشون بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین