پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
افشین حبیب‌زاده در برنامه زنده تلویزیونی "تهران ۲۰ " در خصوص چگونگی تصاحب املاک شهرداری توسط دیگران، اظهار کرد: بر اساس بند ۶ ماده ۵۵ شهرداری‌ها، شهرداری می‌تواند املاکی را در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی برای یک سری وظایف که در این بند قانونی کاملاً مشخص شده، قرار دهد. تا این افراد حقیقی و حقوقی خدماتی مانند مؤسسات بهداشتی، تعاونی‌ها، فعالیت‌های فرهنگی، پرورشگاه، درمانگاه، بیمارستان و از این قبیل خدمات به مردم ارائه کنند، اما این املاک پس از تصویب انجمن شهر که اکنون شورای اسلامی شهر است می‌توانسته در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گیرد.
شعار سال:افشین حبیب زاده اظهار داشت : تمام تلاشمان این است تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران تکلیف همه املاک مشخص شده باشد. بر اساس طرحی که در ابتدای دوره شورای اسلامی شهر ارائه شد اجازه تصرف املاک نجومی و غیر نجومی وجود ندارد. اتفاقی که باعث رخداد واگذاری این املاک شد، اساس نامه بند شش ماده ۵۵ شهرداری است که در اختیار سازمان املاک شهرداری تهران قرار داده شد. یعنی قانونی که شورای شهر باید برای واگذاری رأی دهد عیناً در اختیار سازمان املاک قرار گرفته و سازمان املاک رأس تفویض اختیار قرار گرفته بود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: شهرداری با همین جدیت باید برای پس گرفتن املاک پیش برود؛ اسناد املاکی که در اختیار غیر قرار داشته در شهرداری موجود است و انتظار می‌رود تا پایان دوره شورا تکلیف همه این املاک مشخص شده باشد و پیگیر هستیم تا گزارش نهایی را در پایان دوره ارائه کنیم.
 
تعداد بازدید : 8
 
 
پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی شورای شهر تهران
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین