پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۰۱۷۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
نامه رییس مرکز جذب امور هئیت علمی دانشگاه آزاد به تمام روسای واحد‌های استانی، نگرانی اساتید حق‌التدریس را بار دیگر چندبرابر کرد.
شعار سال: دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی گاه برای آنکه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند به‌کارگیری اساتید حق‌التدریس را به جذب اعضای هیئت علمی ترجیح می‌دهند چرا که در پرداخت دستمزد‌ها و ارائه مزایایی همچون بیمه می‌توانند اقتصادی‌تر پیش روند و برای اعضای هیئت علمی‌شان عدم ارائه مزایا از جمله پرداخت دستمزد حداقلی قابل توجیه نیست.

اینگونه شد که بسیاری از موسسات غیردولتی کشور تنها به جذب موقت اساتید حق‌التدریس روی آوردند و تعداد اعضای هیئت علمی خود را به حداقل رساندند. می‌توان گفت که اگر برای اخذ مجوز رشته موسسات مجبور به داشتن عضو هیئت علمی نبودند بدون شک همان چند استاد تمام وقت خود را هم راهی خانه می‌کردند و ترجیحا با وعده‌های توخالی اساتید حق‌التدریس را با اندک مزایا و حقوق روی کار می‌آوردند.

درحال حاضر اساتید حق‌التدریس مشکلات و درخواست‌های بی‌شماری دارند که متاسفانه هیچکدام از همین موسسات غیردولتی و از همه مهمتر وزارت علوم بعنوان صاحبان آن‌ها پاسخگویش نیست و اساتید حق‌التدریس با مشکلات بسیار همچنان درحال خدمت به جامعه دانشگاهی کشور هستند، اما دریغ از یک نگاه و توجه!

پس از آنکه منصور غلامی و وزارتخانه علوم زیر بار بررسی و رفع درخواست‌های اساتید حق‌التدریس نرفت و به کل فعالیت آن‌ها در دانشگاه‌ها را منکر شد، روزنه امیدی از سوی دانشگاه آزاد رسید که قرار است اساتید حق‌التدریس با عنوان جدید «هیئت علمی‌های اقتضایی» در این دانشگاه به کار خود ادامه دهند و در این روند تعاملات‌شان با دانشگاه بیشتر شود.

حال نامه‌ای از سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی رییس مرکز جذب امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد ساماندهی بهره‌مندی از اساتید در واحد‌های دانشگاه آزاد در دستورکار قرار گرفته و مطابق آن اعلام شده است تا ساعات موظفی اساتید در همه سازوکار‌های دانشگاه تکمیل نشده روسای واحد‌ها از اساتید حق‌التدریس استفاده نکنند.

با توجه به آنکه اساتید حق‌التدریس بی‌شماری در دانشگاه آزاد مشغول فعالیت هستند، این دستور تازه نگرانی‌های آن‌ها را چندبرابر کرده که نکند برخی از آن‌ها از چرخه تدریس در دانشگاه آزاد حذف شوند.

نامه سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی رییس مرکز جذب امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به روسای تمامی واحد‌های استانی به شرح زیر است:

«احتراما مقتضی است روسای محترم واحد‌ها نظارت فرمایند تا ساعات موظفی اساتید با توجه به همه سازوکار‌های دانشگاه مانند ماموریت، انتقال و طرح تعاون و ... تکمیل نگردیده از اساتید حق‌التدریس استفاده ننمایند.

بدیهی است در صورت انعکاس گزارش استفاده بی‌دلیل از حق‌التدریس‌ها، موارد به بازرسی ارجاع شده و در صورت تائید آن مرکز مراتب به هیئت تخلفات استان منعکس خواهد شد.

مسئولیت حسن اجرای این موضوع برعهده روسای استان‌ها خواهد بود.»
نگرانی حق‌التدریسی‌ها از دستور جدید مرکز جذب هیئت علمی
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 1 مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۷۷۷۰۲، www. snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین