پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
یونان، ایتالیا، مصر، رژیم صهیونیستی، قبرس و اردن یک سازمان دائمی برای تقویت همکاری در خصوص گاز طبیعی در شرق مدیترانه تاسیس کردند.

شعار سال: یونان، ایتالیا، مصر، رژیم صهیونیستی، قبرس و اردن یک سازمان گازی دائمی برای تقویت همکاری در خصوص گاز طبیعی در شرق مدیترانه تاسیس کردند.

*** تاسیس سازمان گازی

ترکیه که با عملیات اکتشافی برای گاز در آب‌های مورد مناقشه، تنش‌هایی را در منطقه برانگیخته است، هنوز عضو این گروه نیست.

وزارت نفت و منابع معدنی مصر اعلام کرد وزیران انرژی اعضای گروه EMGO منشوری را برای تاسیس سازمان گازی شرق مدیترانه امضا کردند، مقر این سازمان در قاهره خواهد بود و به تحکیم همکاری منطقه‌ای متمرکز می‌شود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: سایر کشور‌های شرق مدیترانه می‌توانند به این سازمان بپیوندند، نمایندگانی از وزارت انرژی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان ناظر این توافقنامه را امضا کردند.

وزیر نفت مصر در خصوص تاسیس سازمان دائمی در شرق مدیترانه، اظهار کرد: لحظه تاریخی است و زمانی که این سازمان فعالیتش را آغاز کند، ما به زودی شاهد پروژه‌های مهمی خواهیم بود که برای همه کشور‌ها ارزش بیشتری ایجاد می‌کنند.

*** تقویت روابط انرژی

اعضای این گروه سال ۲۰۱۹ چندین بار در قاهره دیدار کرده و توافق کردند برای اکتشاف ذخایر گاز با یکدیگر همکاری کنند.

یونان، قبرس و سایر کشور‌های اتحادیه اروپا از اقدامات اخیر ترکیه در خصوص ذخایر گازی اکتشافی به شدت انتقاد کرده‌اند.

اعضای گروه EMGO در سال‌های اخیر به تقویت روابط انرژی پرداختند و توافق دو سال قبل رژیم صهیونیستی با قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری برای صادرات گاز به مصر شامل آن می‌شود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار 2 مهر 99، کد خبر:   218013، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین