پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۰۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
در مناظره بایدن با ترامپ، رئیس جمهور آمریکا معتقد است که از قوانین استفاده کردم تا مالیات کمتر بدهم. در واقع استفاده از خلا‌های قانونی برای دور زدن قانون. آیا در ایران نیز می‌شود از این فعالیت‌ها کرد؟ جرم است؟ بر اساس کدام قانون؟
شعار سال: یکی از نکات بارز این مناظره توهین‌های دو طرف به یکدیگر بود، چنانچه بایدن خطاب به ترامپ که بار‌ها بدون اجازه وسط حرف‌های او می‌پرید، گفت: آیا خفه می‌شوی مرد؟ بایدن سپس به طور کنایه آمیزی گفت تو مدام وراجی می‌کنی.شب گذشته به وقت آمریکا، اولین مناظره بایدن و ترامپ در حالی آغاز شد که فضای رسانه‌ای سنگینی از سوی حامیان هر دو نامزد ایجاد شده بود.

یکی از نکات بارز این مناظره توهین‌های دو طرف به یکدیگر بود، چنانچه بایدن خطاب به ترامپ که بار‌ها بدون اجازه وسط حرف‌های او می‌پرید، گفت: آیا خفه می‌شوی مرد؟ بایدن سپس به طور کنایه آمیزی گفت تو مدام وراجی می‌کنی.

ترامپ در پاسخ به اتهام‌ها در خصوص پرداخت مالیات ۷۵۰ دلاری: من میلیون‌ها دلار مالیات داده‌ام. مالیات هفتصد و پنجاه دلاری صحت ندارد. من قبل از ریاست جمهوری در کار ساخت و ساز بودم و از قوانین استفاده کردم تا مالیات کمتر بدهم.

بایدن نیز درباره اهمیت پرداخت مالیات گفت: تحلیل وال استریت تاکید کردند که طرح اقتصادی من رشد اقتصادی را به همراه خواهد آورد. خیلی از مالیات‌ها در دوران من لغو و یا کمتر می‌شود.
 
چرا وقتی معاون رئیس جمهور بودی این کار‌ها را نکردی؟

ترامپ نیز به او گفت: چرا وقتی معاون رئیس جمهور بودی این کار‌ها را نکردی؟

نخستین مناظره انتخاباتی نامزد‌های انتخابات آمریکا را بسیاری از شبکه‌های خبری مطرح آمریکا و جهان و برخی شبکه‌های معاند فارسی زبان نخستین مناظره ترامپ و بایدن را بطور مستقیم پوشش دادند.

شبکه‌های خبری آمریکا از ساعتی قبل از شروع مناظره، اقدام به پخش مستقیم صحنه‌های محل مناظره و ورود افرادی که قرار بود از نزدیک شاهد این مناظره باشند، کردند.

ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهوری آمریکا دقایقی قبل از شروع مناظره در حالی ماسک به صورت داشت، وارد سالن محل مناظره شد و در ردیف اول در میان حاضران نشست.

شبکه‌های خبری مطرح آمریکا از جمله سی ان ان به عنوان شبکه منتقد دولت ترامپ و شبکه فاکس نیوز به عنوان حامی او پیش از شروع مناظره، مصاحبه‌هایی را با کارشناسان و تحلیل گران داشتند. در این مصاحبه، کارشناسان و تحلیل گران معتقد بودند که در این مناظره ترامپ به خاطر مسائلی، چون سوء مدیریت در مهار کرونا و جو بایدن نیز به خاطر مسائل مربوط به خانواده اش از جانب رقیب خود مورد حمله قرار خواهند گرفت.

مجری مناظره قبل از شروع جلسه اعلام کرد که دو نامزد به خاطر کرونا با هم دست نخواهند داد. هر دو نامزد بدون ماسک پشت تریبون‌های از پیش مشخص شده قرار گرفتند.

مناظره، با سوالی درباره دادگاه عالی آمریکا شروع شد. هر یک از نامزد‌ها دو دقیقه فرصت داشتند تا درباره این موضوع صحبت کنند. مناظره با حرف‌های ترامپ شروع شد.

زمانی که بایدن توضیحاتش را درباره سوال اول ارائه داد، ترامپ بدون اینکه مجری به او اجازه بدهد، شروع به حرف زدن کرد و ترامپ باره حرف‌های بایدن را قطع کرد تا تمرکز او را به هم بزند. بایدن هر بار در واکنش به این رفتار ترامپ لبخند می‌زد و می‌گفت "اجازه بده حرفم را تمام کنم".
 
اخم‌های ترامپ و لبخند‌های بایدن

اخم‌های ترامپ و لبخند‌های بایدن در مقابل، قابل توجه بود.

نامزد حزب دموکرات گفت: همه می‌دانند او دروغگو است. مردم، آیا شما می‌دانید این دلقک دارد چه می‌گوید؟ او هیچ برنامه‌ای برای سلامت ندارد.

بعد از آنکه بایدن گفت در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ چین در «هنر سرقت» به کمال مهارت رسیده، ترامپ فرصت را برای حمله به پسر بایدن مهیا دید.

ترامپ با انتقاد از فعالیت پسر جو بایدن به عنوان هیئت مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین میلیون‌ها دلار از طریق فعالیت‌های غیرقانونی به دست آورده و از زن شهردار سابق مسکو پول گرفته است.

بایدن این ادعا را رد کرد و خطاب به ترامپ گفت: خیلی سخت است چیزی را به این دلقک حالی کنی.

بایدن سپس با اشاره به اینکه خانواده ترامپ در دولت او سمت گرفته‌اند گفت: «می‌شود کل شب را درباره خانواده‌اش حرف زد.

ترامپ در پاسخ به سوال والاس (مجری) که گفت شاید شمارش آرا برای مدت طولانی طول بکشد. آیا هواداران خود را در این مدت به آرامش دعوت میکنید؟ گفت: ببینید هم‌اکنون میلیون‌ها برگه رأی به شهر‌ها فرستاده شده، در شیوه رأی‌گیری پُستی تقلب می‌شود؛ من می‌خوام شمارش آرا منصفانه باشد.

بایدن نیز جواب داد: هیچ کسی نتونسته تا حالا ثابت کنه که رای پستی بستر تقلب است. من نتیجه انتخابات را می‌پذیرم. من اگر رئیس جمهور باشم، رئیس جمهور همه مردم آمریکا هستم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از نورونیوز، تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹، کدخبر:۵۴۲۹۲، nournews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
اخیرا تو امریکا داره خلا های قانونی زیادی نمایان میشه و این ها همه ریشه در لیبرال لودن این حکومت هست! لیبرال های عزیز وطنی! بفرما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین