پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
ظرفیت هوش مصنوعی برای انجام وظایفی که به طور سنتی به عملکرد شناختی انسان احتیاج دارند، برای افراد در صنعت مسافرت مفید کرده است زیرا با استفاده از هوش مصنوعی می توان در وقت و هزینه کسب و کار صرفه جویی کرد؛ در حالی که به طور بالقوه خطای انسانی را از بین می برد و اجازه می دهد کارها به سرعت انجام شود.

شعار سال: هوش مصنوعی در حال بهبود است و از اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری به عنوان یک راه حل تجاری برخوردار است. به طور خاص، مشاغل صنعت توریسم از مزایای هوش مصنوعی برای انجام کار‌های مختلف اداری و خدمات مشتری استفاده می‌کنند. در اینجا، مزایای هوش مصنوعی و نحوه تغییر شرکت‌های مسافرتی توضیح داده می‌شود.

درک هوش مصنوعی

مفهوم هوش مصنوعی یا AI اغلب مورد بحث قرار می‌گیرد، اما تعریف آن کمی دشوارتر است. بر این اساس، به رایانه‌ها یا ماشین‌هایی گفته می‌شود که وظایفی را انجام می‌دهند که انجام آن‌ها معمولاً به هوش انسانی نیاز دارد. این می‌تواند به عنوان مثال، یادگیری درس، تصمیم گیری یا شناخت و تفسیر گفتار باشد.

هوش مصنوعی از دهه‌ها قبل وجود داشته است، اما به تازگی رایانه‌ها و سایر ماشین آلات به اندازه کافی پیشرفته و قابل اعتماد شده اند تا بتوانند کار‌های پیچیده و بدون کمک را انجام دهند. این مفهوم به شدت با ایده‌های اتوماسیون مرتبط است؛ جایی که فرایند‌ها با دخالت کمتر انسان و یا بدون هیچ دخالت انسانی، انجام می‌شود.

در عصر جدید، این یک واقعیت پذیرفته شده است که مشاغل، مقدار زیادی داده را جمع آوری و ذخیره می‌کنند و این کمک می‌کند تا با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها در راستای حل مشکلاتی همچون ترجمه گفتار و پیام رسانی مستقیم در طول سفر گردشگر اقدام کنند.

نقش هوش مصنوعی در صنعت مسافرت

ظرفیت هوش مصنوعی برای انجام وظایفی که به طور سنتی به عملکرد شناختی انسان احتیاج دارند، این امر را به ویژه برای افراد در صنعت مسافرت مفید کرده است، زیرا با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان در وقت و هزینه کسب و کار صرفه جویی کرد؛ در حالی که به طور بالقوه خطای انسانی را از بین می‌برد و اجازه می‌دهد کار‌ها به سرعت انجام شود، آن هم در هر زمان از روز.

اکثر هتل‌ها و استراحتگاه‌ها برای ایجاد شهرت خود بسیار متکی به ارائه خدمات عالی به مشتری هستند و فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به روش‌های مختلف به این امر کمک کند به عنوان مثال از هوش مصنوعی می‌توان برای بهبود شخصی سازی سفر، ارائه توصیه‌های متناسب و پاسخ سریع، حتی در غیاب کارکنان استفاده کرد.

هوش مصنوعی تا حدی پیشرفت کرده است که به طور منظم برای کمک و ارتباط با مشتری، از تعاملات صورت گرفته یاد می‌گیرد و در راستای بهبود تعاملات آتی استفاده می‌کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند به کار‌هایی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، محاسبات و حل مشکلات کمک کند؛ همه این‌ها می‌تواند برای صاحبان هتل ارزشمند باشد.

نمونه‌هایی از هوش مصنوعی در صنعت مسافرت

نقش هوش مصنوعی در دنیای تجارت طی دهه گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است و به طور خاص در چند سال اخیر پذیرش گسترده تری در صنعت مسافرت دیده شده است. در زیر، سه مورد از مهمترین روش‌های استفاده فعلی این فناوری را مشاهده می‌کنید:

۱.Chatbots و خدمات آنلاین به مشتری (Chatbots and Online Customer Service)

برای هتل‌ها و سایر مشاغل صنعت گردشگری، یکی از جالب‌ترین کاربرد‌های هوش مصنوعی، کمک رسانی به مشتریان به صورت آنلاین است. با استفاده از این روش، هوش مصنوعی قادر است به سوالات پاسخ دهد و اطلاعات ارزشمندی را به مشتریان ارائه دهد، حتی در صورت عدم دسترسی به خدمات مشتری. مشتریان خواستار زمان پاسخگویی سریعتر در سیستم عامل‌های آنلاین هستند و هوش مصنوعی به مشاغل این امکان را می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان به مشتری پاسخ داده و او را در راستای رسیدن به نیازش راهنمایی کنند.

۲. خدمات مشتری رو در رو (Face-to-Face Customer Service)

در حالی که استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات آنلاین به مشتریان در حال حاضر نسبتاً رایج است، ولی کاستن از صف‌های حضوری مشتریان نیز باید مورد توجه قرار می‌گرفت و در این راستا از ربات‌ها در جایگاه رزورشن استفاده می‌شود.

این ربات که از هوش مصنوعی و تشخیص گفتار برای ارائه اطلاعات گردشگری به مشتریانی که با آن صحبت می‌کنند، استفاده می‌کند می‌تواند کیفیت ارتباطات آینده با مشتریان را نیز بهبود ببخشد.

پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ها

در آخر، مهم است که درک کنیم کاربرد‌های هوش مصنوعی در صنعت مسافرت و جهانگردی فقط به خدمات مشتری محدود نمی‌شود. در حقیقت، یکی از محبوب‌ترین و موثرترین کاربرد‌های آن جمع آوری و تفسیر داده‌ها به منظور نتیجه گیری در مورد مشتریان و استراتژی‌های قیمت گذاری است.

مزیت کلیدی هوش مصنوعی در این زمینه خاص توانایی مرتب سازی سریع و دقیق داده‌ها است؛ به عنوان مثال از هوش مصنوعی برای مرتب سازی بازخورد مشتری از نظرسنجی ها، بررسی‌ها و نظرسنجی‌های آنلاین می‌توان استفاده کرد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 12 مهر    99، کد خبر:   1066339، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
واقعا اگر دانش اموزي داريد كه قبل از دبيرستان خودش رو سپري ميكنه حتما در كلاس هاي بيرون از مدرسه به تدريس هوش مصنوعي بهش بپردازيد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین