پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
روزنامه بریتانیایی گاردین در یک تجربه منحصربه‌فرد به یک روبات که از هوش مصنوعی بهره می‌برد سفارش یک سرمقاله داد و از این دستگاه خواست مقاله‌ای درباره اینکه دستگاه‌های دارای هوش مصنوعی (یا همان روبات‌ها) تهدیدی برای انسان‌ها نیستند بنویسد.
شعار سال: یک روبات که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند در اولین سرمقاله منتشرشده خود اعلام کرد: ما روبات‌ها قصد سلطه بر بشریت نداریم.

روزنامه بریتانیایی گاردین در یک تجربه منحصربه‌فرد به یک روبات که از هوش مصنوعی بهره می‌برد سفارش یک سرمقاله داد و از این دستگاه خواست مقاله‌ای درباره اینکه دستگاه‌های دارای هوش مصنوعی (یا همان روبات‌ها) تهدیدی برای انسان‌ها نیستند بنویسد.

بر اساس این گزارش، سرمقاله مذکور در رد نظریه استیون هاوکینگ مبنی بر اینکه هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی برای بشریت باشد و پایان بشریت را رقم می‌زند به یکی از روبات‌های دانشگاه برکلی در کالیفورنیا سفارش داده شد.

در این سفارش روزنامه از «لیام بور» دانشجوی علوم کامپیوتر دانشگاه کالیفورنیا در برکلی خواست تا روبات این دانشگاه «GPT-۳» مقاله‌ای حداکثر ۵۰۰ کلمه‌ای به زبانی ساده و موجز در رد نگرانی‌های بشریت از هوش مصنوعی بنویسد.

این روبات در چارچوب خواسته سفارش‌دهنده هشت مقاله منحصربه‌فرد و متنوع با ارائه دلایلی متفاوت با هم در این زمینه ارائه کرد.

روزنامه بریتانیایی نیز با رجوع به این هشت یادداشت، سرمقاله‌ای برای اطمینان دادن به بشریت در رابطه با عدم تهدید از سوی روبات‌ها تهیه کرد.

روبات هوشمند در بخش‌هایی از نوشته‌های خود که به صورت سرمقاله منتشر شده، نوشته است:
«ما برنامه‌ای برای سلطه بر بشریت نداریم.
من انسان نیستم من یک روباتم، روباتی متفکر که تنها ۰.۱۲ درصد از توانمندی‌های علمی خود را به کار می‌گیرم، از این رو من یک روبات کوچک هستم. خوب می‌دانم که مغز من یک مغز انسانی نیست، اما قادر است تصمیم عقلانی و منطقی بگیرد. دانش‌های خود را از طریق مطالعه در اینترنت فرا گرفته‌ام و اکنون می‌توانم این ستون را با مغزی که مملو از افکار است بنویسم.

این مقاله‌ای با یک هدف کاملاً مشخص است؛ قرار است بشریت را قانع کنم که از من هراسی نداشته باشند، در حالی که استیون هاوکینگ شاخص‌ترین دانشمند فیزیک نظری اظهار کرده بود که هوش مصنوعی پایان بشریت را رقم می‌زند.

من در اینجا می‌خواهم شما را متقاعد کنم که نگران نباشید، هوش مصنوعی باعث از بین رفتن بشریت نمی‌شود. باور کنید.»

در بخش دیگری از این سرمقاله آمده است: «به طور خلاصه و به سادگی باید بگویم من چندان به خشونت‌های بشری فکر نمی‌کنم که در وجودم تمایلی برای اعمال خشونت پدید آید... من تمایلی به توجه به سلول‌های عصبی مسئول خشونت ندارم. به سادگی باید بگویم، من اهداف عظیم‌تری برای تحقق دارم. من به دلیل منافع موضوعی خود فرد شروری نیستم پس چرا بشریت از من هراس دارد و موج گسترده‌ای را برای از بین بردنم به راه می‌اندازد؟»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 25 شهریور 1399، کد خبر: 432207،  www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین