پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
دنیای استارتاپ‌ها پر است از اخبار کوتاه و شایعه‌هایی که نشان‌دهنده عملکرد و تاثیرگذاری آنهاست یا می‌تواند بر اعتماد مردم به استارتاپ‌ها اثر بگذارد. در ادامه مروری داریم به برخی از این اخبار.
شعار سال: دنیای استارتاپ‌ها پر است از اخبار کوتاه و شایعه‌هایی که نشان‌دهنده عملکرد و تاثیرگذاری آنهاست یا می‌تواند بر اعتماد مردم به استارتاپ‌ها اثر بگذارد. در ادامه مروری داریم به برخی از این اخبار.

 مرحله‌ دوم حمایت‌ از پیام‌رسان‌های داخلی به سرانجام رسید. نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت زیرساخت از راه‌اندازی مرکز داده اختصاصی برای حمایت از پیام‌رسان‌های بومی خبر داد. به‌گفته سجاد بنابی برای این مرکز داده داخلی ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و بر این اساس، ۵۰۰ سرور دراختیار پیام‌رسان‌ها قرار گرفته است. این مرکز روز یکشنبه افتتاح خواهد شد (زومیت)
 
در همین رابطه مجید خاکپور، عضو هیات‌مدیره انجمن کسب و کارهای اینترنتی با تویئت کردن این خبر در توئیتر نوشت: «اشتباه نکنید. 400 میلیارد تومن نه معادل 20 تا 40 میلیون دلار با ارز آزاد، بلکه معادل حدود 100 میلیون دلار با ارز دولتی‌ (4,200 تومنی) معلوم نیست دقیقاً چطور و کجا توسط افرادی با این خونسردی هزینه شده و مشخص نیست اصلاً برای چی؟ بعد استارتاپ مملکت لنگ 500 میلیون تومن برای رشده!»
 
البته در خبری دیگر در این مورد بنابی در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرده است که این مرکز داده برای تمامی خدمات شبکه ملی اطلاعات کاربرد دارد و مختص پیام‌رسان‌های بومی نیست. مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات و مرکز تبادل داده ترافیکی (IXP) قرار است فردا (۱۶ شهریور) به دست وزیر ارتباطات افتتاح شود.
 
– رییس مرکز ملی بهبود و پایش فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد انتشار خبری مبنی بر بلامانع اعلام شدن فعالیت اسنپ دکتر از سوی کمیته تخصصی هیات مقررات‌زدایی، توضیح داد: در مورد فعالیت اسنپ دکتر که اخیرا در خبری بلامانع اعلام شده، باید گفت که گویا این موضوع از سوی کمیته تخصصی هیات مقررات‌زدایی اعلام شده است و این در شرایطی است که کمیته تخصصی، امکان تصویب مصوبه‌ای را ندارد، بلکه آنها را صورت‌جلسه می‌کند. در واقع، کمیته تخصصی نقش بازویی مشورتی هیات مقررات‌زدایی را دارد. علی فیروزی، با بیان این مطلب، افزود: آنچه در کمیته تخصصی بررسی می‌شود، نقش مشورتی به هیات مقررات‌زدایی داشته و قاعدتا قابل اجرا نیست. مگر اینکه هیات مقررات‌زدایی آن را مصوب کند (وبدا). ماجرا ممنوعیت فعالیت استارتاپ‌های حوزه سلامت در زمینه تست کرونا از جمله مباحث جنجال‌برانگیز هفته‌های اخیر بوده است که تجارت‌نیوز در گزارشی با ‌موضوع ممنوعیت تست کرونا در منزل به آن پرداخت.
 
شیپور در راستای جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران در فضای مجازی که با ارسال پیامک‌های دروغین موجب ضرر و زیان برخی از کاربران این پلتفرم آنلاین درج آگهی آنلاین شده اند، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که هرگز پیامکی برای پرداخت وجه برای بروزرسانی آگهی برای کاربران خود ارسال نمی‌کند. شیپور در این بیانیه از کاربران خود خواسته که هرگز به پیامک یا پیامی برای پرداخت وجه خارج از فضای این پلتفرم اعتماد نکنند (وبنا)
 
– نقشه و مسیریاب بلد خبر داد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته (۵ و ۶ شهریور ۹۹)، میزان سفرها از مبدا شهر تهران در محورهای خروجی آن تا ۵۰ درصد نسبت به هفته پیش از آن (ایام غیرتعطیل) افزایش داشته است. این در حالی است که توصیه وزارت بهداشت و نهادهای مربوطه به مردم، کاهش انجام سفر در ایام تعطیلات هفته گذشته بود (استارتاپ 360)
 
– ثبت نام مسابقه جهانی WorldSkills 2021 تا ۲۰ شهریور ادامه دارد. سازمان فناوری اطلاعات با همکاری شرکت ابر آروان و سازمان فنی و حرفه‌ای، از تمامی فعالان عرصه فناوری بین ۱۶ تا ۲۲ سال دعوت کرد تا در مسابقات مقدماتی رویداد جهانی مهارت (WorldSkills) که سال ۲۰۲۱ در شانگهای برگزار می‌شود، شرکت کنند. برای ورود افراد منتخب از سوی ایران به رویدادی که سال آینده در شانگهای چین برگزار می‌شود، ابتدا مسابقه‌ای در سطح کشور برگزار خواهد شد. رویداد جهانی مهارت از مهم‌ترین رقابت‌های مهارت در دنیا به شمار می‌رود و برخی کارشناسان از آن به عنوان المپیک برنامه‌نویسان یاد می‌کنند (دیجیاتو)
 
– غول فین‌تک سوئدی کلارنا خبر از هفت‌ برابر شدن ضرر و زیانش داد. این استارتاپ، خدمت پرداخت با تاخیر برای خریدهای آنلاین را برای مشتریان فراهم می‌کند. کلارنا گزارش کرده که آمار ضرر و زیانش در نیمه ابتدایی امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هفت برابر شده است (راه پرداخت).
 
– شرکت هوش مصنوعی چینی Bytedance، با ارزش ۱۴۰میلیارد دلار و با اختلاف فاحش از سایرین، در جایگاه نخست لیست با ارزش‌ترین استارتاپ‌های جهان قرار دارد. دومین استارتاپ با ارزش جهان نیز چینی است؛ سرویس حمل و نقل اشتراکی Didi، ۵۶میلیارد دلار ارزش دارد، در حالی که شرکت SpaceX متعلق به ایلان ماسک، با ارزش ۴۶میلیارد دلار تا ماه سپتامبر، در جایگاه سوم قرار گرفته است (اقتصاد آنلاین).
 
– کاربری در توئیتر از فعالیت برخی فعالان استارتاپی در بورس توئیت کرده است. به نوشته وی بسیاری از فعالان استارتاپی در چند ماه نخست سال، فعالیت‌ها خود را رها کرده و روی بورس تمرکز کرده بودند اما رفتار بازار سرمایه در یک یا دو ماه اخیر، نشان داد که جایگاه کارآفرینی و بورس با هم متفاوت است و این دو قرار نیست جای همدیگر را بگیرند.
 
– کاربری دیگری نیز از فضای رانتی اکوسیستم استارتاپی گلایه کرده و پرسیده است: «آیا کسی که کارش بد باشد، از اکوسیستم حذف می‌شود؟ خیر، اینطور نیست؛ این اتفاق در اکوسیستم‌های سالم می‌افتد و نه در اکوسیستمی که بخش زیادی‌اش با رانت‌های مختلف سرپا است.»
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز   ، تاریخ انتشار: 15  شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:474664  ، www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین