پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۷۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
جاویدنیاگفت: جمع آوری کمک‌های مالی به عنوان خیریه یا کمک به آزادی زندانیان در فضای مجازی ممنوع است.
شعار سال:جواد جاویدنیا معاون امور ویژه رئیس دادگستری تهران گفت: براساس قانون برای جمع آوری کمک‌های مالی با عنوان خیریه در فضای مجازی تعیین تکلیف شده و در زمان وقوع بحران‌های طبیعی مثل سیل و زلزله جمع کردن هر گونه کمک‌های مردمی در فضای مجازی ممنوع اعلام شده است.
 
وی گفت: کمک‌های خیریه تنها از طریق هلال احمر یا خیریه‌های معتبر و تعیین شده از سوی هلال احمر قابلیت جمع آوری کمک در فضای مجازی را دارند.
 
معاون امور ویژه رئیس دادگستری تهران گفت: هرگونه جمع آوری کمک‌های خیریه در فضای مجازی رصد می‌شود و به محض ارائه گزارش برای بستن حساب‌ها اقدام خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: چنانچه فردی نسبت به جمع آوری وجوه خیریه اقدام کند و در این مسیر هم هزینه اعلامی صرف نشده باشد، مجرم است و عمل مجرمانه او کلاهبرداری محسوب می‌شود که مجازات‌های خاص خودش را هم دارد.
 
جاویدنیا درباره جمع آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان هم گفت: آزادی زندانیان از طریق دستگاه‌های مربوط مثل ستاد دیه کشور و نهادهای معتبر انجام می‌شود و سایر مردم حق ندارند با عنوان جمع آوری چنین کمک‌هایی در فضای مجازی پول بگیرند.
 
وی گفت: در برخی موارد شاهد بودیم که پولی برای آزادسازی زندانی جمع شده بخشی از آن هزینه شده است و مردم این قدر کمک کرده اند که مازاد بر آن هزینه، باقی مانده و سوء استفاده شده است.
 
معاون امور ویژه رئیس دادگستری تهران گفت: مردم دقت کنند هر فردی که در فضای مجازی با انتشار مطلبی رقت بار و احساساتی کردن آحاد جامعه قصد دریافت کمک‌های خیریه‌ای دارد، قابل اطمینان نیست و باید قبل از واریز هرگونه وجهی از صحت ادعای مطرح شده مطمئن شوید.
 
وی تاکید کرد: دستگاه‌های مرتبط فعالیت‌ها در این خصوص در فضای مجازی را رصد می‌کنند و چنانچه مردم به افرادی برخورد کردند که با راه اندازی صفحات دریافت کمک‌های مردمی در فضای مجازی پول می‌گیرند؛ حتما به پلیس فتا و دستگاه قضایی اعلام کنند تا برخورد شود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری خبرآنلاین  ، تاریخ انتشار: 18 مهر1399  ، کدخبر:  1441466، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
يعني همين يك كار خير رو هم از مردم دريغ كنيم؟ چرابايد همچين رفتاري با مردم بكنيم؟ مردم خودشون ميتونن دست همو بگيرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
الان عصر ارتباطات جای پاک کردن صورت مسأله و راحت کردن کار خودتون بیاید به کسانی که میخوان اینکارو انجام بدن مجوز یا درگاه امن بدین .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین