پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۹۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
نتایج حاصل از تازه‌ترین پیمایش کشوری که توسط مرکز تحقیقات بازی‌های دیجتال (دایرِک) در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام شده، حکایت از رشد قابل توجه بازی‌های ایرانی در سبد خرید مخاطبان طی دو سال اخیر دارد.

شعار سال: تا آنجا که در جمع پرطرفدارترین عناوین بازی در میان بازیکنان ایرانی نام چند بازی ایرانی پرمخاطب هم دیده می‌شود. در این رتبه بندی از بین ۱۵ بازی پرطرفدار، بازی ایرانی «آمیرزا» در رتبه هشتم این جدول قرار دارد و بازی‌های دیگری چون «کوییز آو کینگز»، «منچرز» و «باقلوا» به عنوان دیگر بازی‌های پرطرفدار در میان گیمرهای ایرانی معرفی شده‌اند.

نکته جالب توجه دیگر براساس نتایج این پیمایش سهم هزینه کرد بازیکنان ایرانی برای بازی‌های بومی (بازی‌های توسعه یافته یا بومی سازی شده توسط شرکت‌های داخلی) در پلتفرم موبایل از ۱۳ درصد در سال ۱۳۹۴ به ۲۸ درصد در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است.

براساس این گزارش سهم هزینه کرد برای بازی‌های موبایلی بومی طی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ با نرخ ترکیبی سالانه ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

به عبارتی از مجموع هزینه کرد بازیکنان موبایلی سهم ۲۸ درصدی به بازی‌های بومی اختصاص پیدا کرده و این در حالی است که این آمار در بازه زمانی گذشته ۱۸ درصد بوده و براساس این پیمایش ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار خبر: 19 مهر 1399، کد خبر: 980235، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
بازي چون تاثير مستقيمي در فرهنگ ادم ها داره هركسي بازي هاي بومي محل زندگي خودش رو بيشتر دوست داره وبهش بها ميده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha: