پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
آیت الله مهدی هادوی تهرانی مطلبی را در ابتدای درس خارج خویش عنوان می کند: امام از مرحوم نخودکی خواست تا به او علم کیمیا بیاموزد اما ایشان دستوری به امام دادند که با رعایتش در زندگی دچار مشکل نشدند.
شعار سال: آیت الله مهدی هادوی تهرانی مطلبی را در ابتدای درس خارج خویش از درخواست امام از مرحوم نخودکی برای آموختن علم کیمیا نقل کرده که در پرتال امام خمینی به شرح زیر آمده است:

نقل می‌کنند حضرت امام ـ رضوان الله علیه ـ دنبال این بودند که خدمت نخودکی ـ رضوان الله علیه ـ برسند و از ایشان علم کیمیا را یاد بگیرند. وقتی خدمت ایشان می‌رسند و ظاهراً هم با بعضی از آقایان بودند، نخودکی ـ رضوان الله علیه ـ به ایشان که یک طلبه جوان بود، می‌گوید معلوم نیست علم کیمیا به درد شما بخورد و فایده‌ای برایتان داشته باشد؛ ولی من چیزی به شما یاد می‌دهم که برایتان فایده دارد. بعد بیانی دارند که به دو شکل نقل شده است:

یکی اینکه ایشان فرموده اند بعد از نماز واجب سه بار قل هو الله بخوانید و سه بار صلوات بفرستید و سپس این آیات سورهٔ الطلاق: «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً* وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدْراً» را بخوانید.

نقل دیگر این است که ایشان فرمودند مثلاً آیة الکرسی یا تسبیحات فاطمه زهرا ـ سلام الله علی‌ها ـ را بخوانید و سه بار قل هو الله و سه تا صلوات و بعد این آیات.

می‌گویند که حضرت امام ـ رضوان الله علیه ـ فرموده بودند من بعد از آن روزی که نخودکی ـ رضوان الله علیه ـ این را به من گفت،  این ذکر را ترک نکردم و در طول زندگیم هم هیچ وقت مشکلی پیدا نکردم؛  یعنی با خواندن این آیه و این ذکر و با این ترتیب، روزی ام همیشه فراهم بود. بالاخره این آیات حقایقی هستند و برای این آیات آثاری ذکر شده است و التزام به این‌ها آثاری دارد. همین امسال خانواده‌ای به حج آمده بودند. متوجه شدم که از یکی از کشور‌های آفریقایی آمدند و همهٔ خانواده با هم آمده بودند.

می‌گفتند ما به سبب ذکری که همین الآن گفتم، حج نصیب مان شده است. گفتم البته نخودکی ـ رضوان الله علیه ـ این ذکر را برای روزی گفته است نه برای حج. آن‌ها گفتند ما معتقد بودیم که حج خودش یک نوع روزی است و خدا ـ تبارک و تعالی ـ هم به ایشان داده بود. یا یکی از آقایان مشاهیر که حالا گرفتار است، إن شاء الله گرفتاریش حل شود، به حج آمده بود و خودش می‌گفت اگر کسی به خواندن سورهٔ النبأ ملتزم باشد، حج نصیبش می‌شود. ایشان می‌گفت من ملتزم بودم و دائم این سوره را می‌خواندم و حالا حج برایم قسمت شده است.



شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جی پلاس، تاریخ خبر: ۲۳ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۲۴۲۰۳، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
چقدر خوبه که شعار سال همیشه سعی میکنه تا تاریخ برو برای مردم با زبان ساده و اون فضای احساسی بیان کنه این باعث میشه مردم همیشه تو ذهنشون باقی بمونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین