پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۶۸۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: دفتر امور روستایی استانداری آمادگی دارد تا با عقد تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش در راستای ارتقاء شاخص‌ها در جمعیت روستایی استان در مسیر حرکت به سمت محو بیسوادی گام بردارد.
شعارسال: مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری سمنان بیان کرد: بر اساس آخرین سرشماری‌ها بالغ بر ۲۰ درصد جمعیت استان را بخش روستایی تشکیل می‌دهد که ارائه آموزش، تسهیل و فراهم سازی زمینه و بستر دریافت آموزش برای بیسوادان در بخش روستایی امری حائز اهمیت و ضروری است.


وی افزود: به واسطه جمعیت روستایی قابل توجهی که در استان وجود دارد نیاز است تا توجه ویژه‌ای به این قشر در بحث سواد و سواد آموزی شود.

صمیمیان اظهار داشت: ارتقاءسطح آگاهی‌های جامعه روستایی استان، کسب توانایی خواندن و نوشتن، روخوانی قرآن و توسعه مهارت‌های اساسی زندگی، حرفه‌ای و ارتقاء فرهنگ عمومی و تحکیم و تعمیق سواد بی سوادان و کم سوادان از جمله اهداف این تفاهمنامه است.
وی یادآور شد: ارتقاء شاخص سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در جامعه روستایی استان و تحت پوشش قرار دادن تمام بی سوادان و کم سوادان در بازه زمانی مشخص نیز از اهداف کمی این تفاهم نامه است.

صمیمیان بیان کرد: ۴ هزار و ۴۱۴ نفر بر اساس آخرین سرشماری در بخش روستایی استان وجود داشته که در این راستا تلاش خواهیم کرد تا تعداد بی سوادان در سطح روستا‌ها را کاهش دهیم.

مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان خاطر نشان کرد: به همین منظور و در راستای پیشبرد اهداف این طرح ۴۰۰ فقره تسهیلات تشویقی تا سقف ۵ میلیون تومان در جهت ترغیب روستائیان و افراد کم سواد و بی سواد در روستا‌ها برای امر سواد آموزی از سوی دفتر روستایی و شورا‌ها استانداری سمنان در نظر گرفته شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۲۸ مهر ۹۹، کد خبر: ۹۸۳۶۸۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
ایشالا فقر و بی سوادی از مملکت ریشه کن شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
يعني اينكه هنوز ما تو روستاهاي خودمون بي سواد داشته باشيم و اين امار بالا باشه اصلا در شان كشورمون نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
این امادگی کافی نیست باید قبلش هدف گذاری بشه و متناسب با روستا ها بیایم اموزش های تخصصی تر بدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین