پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۶۹۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
پانته آ دُرّی کرونا گفت: با همه مشکلاتی که ایجاد کرده، اما فاصله نظام آموزشی ما را با نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا کاهش داد. به عنوان مثال۱۵ سال است که فرد یادگیرنده‌ی فعال مشارکت جو جای خودش را در دنیا پیدا کرده، اما یادگیرنده در ایران قبل از کرونا صرفاً یک شاگرد منفعل بود.
شعار سال: پانته آ دُرّی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در رابطه با نقش اولیا و مربیان در آموزش مجازی اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان به عنوان یکی از ارکان مهم مدرسه و ساختار غیردولتی می‌تواند بسیاری از جریان‌ها را هدایت کند.

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خانواده از اصلی‌ترین عوامل موثر بر جریان تربیت پذیری است و به همین دلیل هم نهاد تعلیم و تربیت، امر مهم تربیت فرزندان را به نیابت از خانواده‌ها انجام می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به پنج رکن اصلی مدرسه گفت: مدیر مدرسه، شورای معلمان، انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش آموزی و شورای مدرسه به عنوان پنج رکن مدرسه مشکلات و مسائل مدرسه را شناسایی و برای آن‌ها راه حل پیدا می‌کنند.

دُرّی با بیان اینکه نقش تربیتی و آموزشی خانواده‌ها در منازل به دنبال شیوع کرونا پررنگ‌تر شده اظهارکرد: با شیوع کرونا در ایران، موقعیت یادگیری دانش آموزان از فضای مدرسه یعنی آموزش چهره به چهره توسط گروه همسال و معلم به منزل و فضای مجازی منتقل شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کرونا با همه مشکلاتی که ایجاد کرده، اما فاصله نظام آموزشی ما را با نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا کاهش داد. به عنوان مثال۱۵ سال است که فرد یادگیرنده‌ی فعال مشارکت جو جای خودش را در دنیا پیدا کرده، اما یادگیرنده در ایران قبل از کرونا صرفاً یک شاگرد منفعل بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در بخش دیگر این برنامه، دانش آموز و خانواده و معلم را سه ضلع اصلی آموزش در این دوران کرونایی معرفی کرد و گفت: رعایت نظم خانه، چیدمان فضای مناسب، عدم تداخل برنامه‌های جانبی با ساعت برنامه یادگیری دانش آموز و بازیابی قوای دانش آموزان در زنگ تفریح از جمله مسائل مهمی هستند که باید توسط اعضای خانواده رعایت شوند.

دُرّی تأکید کرد: اگر دانش آموز توانایی خودکنترلی و خود انضباطی ندارد خانواده باید با صبر و آرامش و برجسته کردن اهداف یادگیری به صورت عینی به فرزند خود کمک کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران افزود: خانواده‌ها به جای اینکه نگران نمره فرزندشان باشند از این فرصت استفاده کرده و فرزند خود را به یادگیری بهتر تشویق کنند.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:29مهر1399،کدخبر: 883883، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
پس کرونا یک حسنی هم داشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
واقعا ما نيازي نداريم كه اين همه خودمون رو با كشور هاي دنيا مقايسه كنيم چون ما سبك زندگي مون با اون ها فرق ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
الآن فکر میکنند که به نظام آموزشی دنیاخ نزدیک شدند؟
با این شبکه شاد همیشه خراب؟؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین