پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۷۷۲۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
معاون وزیر کار: بیکاری دانش آموختگان خود تهدیدی برای حوزه آموزش است و حال آنکه اگر این قشر مهارتی آموخته باشند پس از فراغت از تحصیل دیگر بیکار نخواهند ماند.

شعار سال: علی اوسط هاشمی عصر پنجشنبه در شورای مهارت خراسان شمالی اظهار داشت: هیچ دانشجویی نباید بدون فراگرفتن یک یا چند مهارت، محیط علمی را ترک کند.
وی با بیان اینکه ارزش علم و دانش نباید خدشه دار شود افزود: بیکاری دانش آموختگان خود تهدیدی برای حوزه آموزش است و حال آنکه اگر این قشر مهارتی آموخته باشند پس از فراغت از تحصیل دیگر بیکار نخواهند ماند.

وی نرخ کنونی بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی کشور را بسیار بالا دانست و تاکید کرد: هر دانش آموخته دانشگاهی باید به مرتبه ای از مهارت رسیده باشد که بتواند در هر جای دنیا برای خود شغلی ایجاد کند نه اینکه تازه بعد از دانش آموختگی به دنبال کسب مهارت بیفتد.

هاشمی، فرهنگ سازی برای مهارت افزایی در جامعه را ضروری خواند و با تاکید بر تغییر نگاه مردم و حکومت به ارزش مهارت، افزود: وجود آمار بالای دانش آموختگان بیکار باعث شده است تا امروز بخش زیادی از صندلی های دانشگاه ها خالی بماند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: ما سالیان سال از پرداختن به مهارت غافل بوده ایم و اکنون باید این بخش را احیا کنیم و در این مسیر باید تمامی دستگاه ها، مراکز آموزش عالی،  آموزش و پرورش، صنایع و دیگر حوزه ها باید به کمک ما بیایند.
وی عصر کنونی را دوره مرگ زودهنگام فناوری ها خواند و افزود: عرصه مهارت نیز دارای تحولی مستمر است و با توجه به شرایط جوامع مشاغل لحظه ای ایجاد می شود.
هاشمی گفت: پس از هر پنج سال، بخشی از توانایی مهارتی افراد از کارآیی می افتد و بر این اساس ضروری است مهارت و دانش پیوسته به‌روزرسانی شود.
مهارت آموزی ها باید استاندارد شود

هاشمی با اشاره به اینکه دستگاه ها و سازمان ها نیز به سمت مهارت آموزی رفته اند، اظهار داشت: قرار نیست مهارت آموزی تنها با هدف کسب درآمد انجام شود، بلکه آموزش مهارت باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای بر جریان سازی برای مهارت آموزی در کشور و به خصوص نواحی روستایی تاکید کرد و گفت: تمامی فعالان حوزه مهارت باید شناسایی و از توانمندی آنان در این خصوص بهره گرفته شود.

هاشمی خواستار ایجاد شهرک های مهارت در استانها شد و افزود: در خراسان شمالی نیز باید تمامی مراکز فعال بخش خصوصی در زمینه مهارت آموزی در مجموعه ای تجمیع شوند چرا که اکنون بخش زیادی از واحدهای فعال در این حوزه استیجاری هستند.

وی گفت: این سازمان آمادگی دارد تا در ۸۰ روستای استان خراسان شمالی طرح روستای بدون بیکار را اجرایی کند و به خانوارها آموزش های مهارتی را بیاموزد.

در پایان این نشست ۲ مجوز فعالیت مهارت آموزی به دانشگاه فرهنیگان خراسان شمالی و مرکز کارآموزی کارگاهی مجتمع آلومینای جاجرم اعطا شد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۲آبان ۱۳۹۹، کد خبر:-، irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
دانشجو در دانشگاه های امروز ایران فرقی با یک ربات نداره و اون جا چیزی جز دانش های تئوری یاد نمیگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
اصلا مهارت های صنعنی هیچی! ما تو دانشگاه درباره زندگی چی بهشون میگیم؟ اماده شون میکنیم برای ازدواج واقعا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
اصلا مهارت های صنعنی هیچی! ما تو دانشگاه درباره زندگی چی بهشون میگیم؟ اماده شون میکنیم برای ازدواج واقعا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
واقعا در زمینه مهارت های زندگی در ایران خیلی خیلی عقب هستیم و همین باعث بروز خیلی از طلاق ها در اینده هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
طرف اومده استخدام بشه فکر میکنه قراره تمرین های درساش رو حل کنه. باید مهارت یادبگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
علاوه بر مهارت های علمی باید مهارت زندگی و ازدواج رو تو دانشگاه هرطور که هست بهشون اموزش بدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین