پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۸۵۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از آغاز طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان در مشهد با مشارکت استانداری ، دادگستری ، شهرداری و بهزیستی و نیروی انتظامی خبر داد.

شعار سال: غلامحسین حقدادی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و افزایش آسیب‌های اجتماعی، حضور کودکان کار و خیابان نیز در مشهد افزایش یافته است و اداره کل بهزیستی استان با کمک نهاد‌های استانداری، شهرداری و دادگستری و سایر دستگاه‌های ذیربط پس از اطلاع رسانی و برخورد با عواملی که احیانا از کودکان بهره کشی اقتصادی می‌کنند اقدام به جمع اوری و ساماندهی این گروه از کودکان از سرچهارراه‌های مشهد نموده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی افزود: این طرح با استفاده از امکانات موسسه خیریه گلستان علی (ع) و پتانسیل خیرین و نیکوکاران آغاز شده و مرکزی در مشهد بعنوان مکان جمع اوری و غربال اولیه در نظر گرفته شده است.

حقدادی در ادامه افزود: در این طرح کلیه پروتکل‌های بهداشتی مدنظر گرفته شده و توسط مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری تحت نظارت می‌باشد.

حقدادی ضمن اعلام تجهیز مراکز نگهداری کودکان کار و خیابان توسط بهزیستی و موسسه خیریه گلستان علی (ع) افزود: ساماندهی کودکان کار در این طرح به سه شیوه صورت می‌گیرد. ابتدا کودکان توسط شهرداری جمع اوری شده و به محل نگهداری اولیه طرح اورده می‌شوند. سپس بعد از شناسایی در صورت داشتن خانواده با اخذ تعهد قانونی از خانواده و دستور قضایی تحویل خانواده می‌شوند و جهت ادامه مساعدت و حمایت به مرکز حمایتی کودک و خانواده همراز گلستان علی (ع) تحویل می‌گردند؛ و در صورت عدم وجود خانواده موثر و یا خانواده فاقد صلاحیت، کودک به مراکز قرنطینه اصلی که مراکز نگهداری بهزیستی تحویل می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی در خاتمه گفت: این طرح بصورت مرحله‌ای در چند نوبت اجرا خواهد شد و در طی این مدت کودکان از چهارراه‌های مشهد جمع اوری شده و بعد از سپری کردن ۱۴ روز قرنطینه اولیه و تعیین تکلیف و بررسی بهداشتی به مراکز ثابت تحت نظارت بهزیستی معرفی می‌شوند تا نسبت به ساماندهی کودکان کار اقدام کنند. نظارت بر اجرای این طرح و دستورات قضایی توسط معاون محترم دادستان صادر می‌شود. نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی در امر جمع آوری و تامین امنیت مراکز همکاری دارند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری شهرآرانیوز ، تاریخ انتشار 3      آبان    99، کد خبر:   47804، www.shahraranews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
ای کاش این طرح ها از حالت حرف به حالت عمل تبدیل بشه و شاهد سازماندهی درست کودکان کار باشیم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
مشهد به دلیل مهاجر های خیلی زیادی که داره این اتفاقات داره توش رقم میخوره ایشالله بتونن کاری کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
کاش همه شهر ها هم این مشکل رو بتونن حل کنند
خیلی صحنه دردناکی هست دیدن این بچه ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
همه استان ها باید تبریز رو الگوی خودشون قرار بدن و ببینن که اون استان چطوری این طرح رو سالهاست داره به خوبی انجام میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
تبریز شهر بدون گداست اما مشهد خیلی حاشیه نشین داره مخصوصا تو سالهای اخیر
باید فکر اساسی تر کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
مشهد در زمینه حاشیه نشین ها و مستمندان خیلی خیلی داره دچار مشکلات میشه باید زودتر بهش کمک بشه در این زمینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین