پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۸۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
روستای قلعه بالا از روستا‌های پیشرو در استفاده از انرژی پاک است و بیش از ۸۰ درصد ساکنان از آبگرمکن‌های خورشیدی استفاده می‌کنند.
  شعار سال:دهیار این روستا با اشاره به روند استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی در این روستا در یک دهه گذشته گفت: به علت سخت گذر بودن و مسیر طولانی تا مرکز بخش و شهرستان انتقال سوخت مایع به منطقه با مشکلات فراوانی همراه بود و از سوی دیگر اهالی نمی‌خواستند از طبیعت اطراف برای تامین سوخت استفاده کنند.

به گفته حسن کیقبادی در ابتدای بهره گیری از انرژی خورشیدی حمایت‌های تسهیلاتی و کمک هزینه‌های مناسبی را بنیاد مسکن و محیط زیست و منابع طبیعی برای خرید و نصب این آبگرمکن‌ها ارائه می‌دادند که در سه سال گذشته با قطع شدن این حمایت‌ها و افزایش هزینه‌ها انگیزه روستا‌های اطراف کم شده است.

وی افزود: به رغم بهره مندی روستای قلعه بالا از گاز شهری با این حال روستائیان برای کاهش هزینه‌ها و جذابیت برای گردشگران هنوز از آبگرمکن‌های خورشیدی استفاده می‌کنند و در صورت حمایت مسئولان امکان بهره مندی کامل روستا‌های منطقه خارتوران بیارجمند از این فناوری وجود دارد.

اثابتی مدیر کارخانه سولارکار که در شهرک صنعتی سمنان بعنوان اولین تولید کننده آبگرمکن‌های خورشیدی فعال است، از کاهش شدید تولید به علت افزایش هزینه‌ها و کم شدن قدرت خرید خبر داد و گفت: به علت اینکه عمده مشتریان ما از روستائیان بودند هم اکنون تامین هزینه سه برابری آبگرمکن خورشیدی نسبت به گازی و نفتی بسیار مشکل است.

وی افزود: فعلا کارخانه بصورت سفارشی برای تمام نقاط کشور محصول متناسب درخواست مشتری تولید می‌کند، اما امکان تولید انبوه برای پاسخگویی به نیاز خانگی برای این شرکت وجود ندارد.

استان سمنان بویژه در مناطق مسکونی روستایی حاشیه کویر با برخورداری از ۳۰۰ روز آفتابی تقریبا هشت ماه از سال می‌توانند از انرژی پاک خورشید برای تامین نور و گرمایش استفاده کنند.

روستای هدف گردشگری قلعه بالا در بخش بیارجمند شهرستان شاهرود قرار دارد.

تعداد بازدید : 10


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  صدا و سیما   ، تاریخ انتشار:  3 آبان  1399  ، کدخبر:  2878151 ،www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
واقعا در خیلی از استان هامون میتونیم از این انرژی خوردشیدی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم اما به فکر نیستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
اگر خیلی زودتر از این حرف ها یعنی مثلا ده سال پیش این طرح ها عملیاتی میشد الان اوضاع ارزمون حتی بهتر بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
تو خیلی از روستاهای کویری و جنوبی‌میشه از انرژی رایگان خورشیدی برای کارهایی که به تولید برق می‌انجامد استفاده کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین