پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۰۷۹۴۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
دکتر سید عطاالله سیادت با بیان اینکه در آموزش مجازی در دوران کرونا، مشکل ما آماده نبودن زیرساخت‌ها بود. شاید در شهر‌های بزرگ زیرساخت‌های تقریبا خوبی ارائه شد افزود:شرایط برای دروس تئوری مطلوب بود، ولی نمی‌توان کلاس‌های عملی را برگزار کرد.
شعار سال: دکتر سید عطاالله سیادت در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در آموزش مجازی در دوران کرونا، مشکل ما آماده نبودن زیرساخت‌ها بود. شاید در شهر‌های بزرگ مانند تهران، اصفهان یا مشهد، زیرساخت‌های تقریبا خوبی ارائه شد، ولی در دانشگاه‌های کوچک مانند دانشگاه ما که در مناطق دورافتاده و خارج از شهر است، امکانات لازم را نداشتیم.

وی ادامه داد، به همین دلیل در ترم گذشته در ارائه آموزش مجازی کمی تاخیر صورت گرفت، ولی در نهایت شرایط خوب شد و نتیجه کار مطلوب شد. اساتید وقت زیادی صرف کردند و می‌توان گفت ایثار کردند تا توانستند کیفیت لازم را در حد قابل قبولی برای دانشجویان فراهم کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان افزود: مشکل اساسی ما در رشته کشاورزی این است که بسیاری از دروس عملیاتی هستند و باید در کارگاه، آزمایشگاه یا مزرعه برگزار شوند. ما در این دروس در این دو ترم با مشکل مواجه هستیم.

دکتر سیادت با بیان اینکه خوابگاه‌های ما خارج از شهر قرار دارند، اظهار کرد: ما باید برای دانشجویان سرویس‌های حمل و نقل فراهم کنیم و این امر ممکن است مشکل‌ساز شود.

وی با مطلوب دانستن شرایط برای دروس تئوری گفت: نهاد‌های متولی نمی‌توانند کمک خاصی کنند. چراکه زیرساخت‌ها را خود دانشگاه‌ها فراهم می‌کنند و اعتبارات آن تامین می‌شود. مشکل کلاس‌های تئوری نیست، زیرا با شرایط تقریبا خوبی برگزار می‌شود و شرایط آن روز به روز بهتر می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان یادآور شد: از آنجا که در حال حاضر تعداد دانشجویان زیاد است، نمی‌توان کلاس‌های عملی را برگزار کرد.

وی گفت: ما طرح‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و قصد اجرا کردن آن‌ها را داریم که طی این طرح‌ها به هر دانشجو خوابگاه به صورت تک نفره ارائه شود. غذا نیز در اتاق دانشجویان سرو می‌شود. ما منتظر آمار‌های دانشجویان هستیم تا این طرح را اجرایی کنیم.

دکتر سیادت ضمن بیان اینکه شرط موفقیت این طرح کمک دانشجویان است، خاطرنشان کرد: اگر به دانشجویان اتاق‌های تک نفره ارائه شد، نباید شب‌ها در یک اتاق تجمع پیدا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دروان پسا کرونا، اگر قرار است آموزش مجازی دنبال شود، باید به صورت ترکیبی با آموزش حضوری ارائه شود. به ویژه در رشته‌های عملی.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 4 آبان 99، کد خبر: 99080301580، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
بعد از کرونا تموم واحد های عملی حتی در رشته های مهندسی هم به صورت تشریحی داره درس داده میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
الان واقعا تا کی میخوایم بخاطر کرونا گند بزنیم تو ساختار اموزشی مون؟ مدارس که هیچی دانشگاه هارو دریابید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
من درتعجبم چجوری رشته هایی مثل عمران و معماری و علوم آزمایشگاهی و پزشکی مجازی دارن برگزار میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
من درتعجبم چجوری رشته هایی مثل عمران و معماری و علوم آزمایشگاهی و پزشکی مجازی دارن برگزار میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
الان مطمئن باشید تو اینده نزدیک خیلی در زمینه علمی رکود خواهیم داشت تو دانشگاه همین مقدار دروس عملی هم نباشه عملا هیچی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
دانشگاه ها به شدت روی هوا هستن و اصلا اون کیفیت سابق اموزشی وجود خارجی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین