پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۸۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به زمین‌های رها شده در سطح شهر‌ها گفت: چندین بار شورا‌ها برای زمین‌های رها شده در سطح شهر‌ها عوارض وضع کرده اند که این مصوبه از سوی دیوان عدالت اداری رد شده است.
شعارسال: حسین اکبری با بیان اینکه زمین‌های رها شده در سطح شهر‌ها یکی از مشکلات شهرداری‌ها است، گفت: چندین بار شورا‌های شهر شیراز، اصفهان، مشهد و ... برای این زمین‌های رها شده در سطح شهر عوارض وضع کردند، اما از سوی دیوان عدالت اداری رد شد.

وی افزود: درست است که بر اساس ماده ۱۱۰ قانون شهرداری، شهرداری‌ها می‌تواند دور زمین‌های خالی دیوار کشیده و ۱۰ درصد بیشتر از هزینه اعمال شده از مالک پول دریافت کنند، اما آیا شهرداری توان این را دارد که برای زمین‌هایی با مساحت ۲ تا ۵ هزار متر دیوار کشی کند؟

اکبری اضافه کرد: کسی زمینی در بهترین نقطه شهر خریده و رها می‌کند و هر روز قیمت این زمین افزایش می‌یابد بدون اینکه مالک کاری کند. اما از سوی دیگر شهرداری باید به صورت مداوم به این زمین خدمات بدهد و نخاله‌ها و زباله‌های رها شده از سوی سایر شهروندان را تخلیه کند. از طرفی دیگر وجود یک قطعه زمین خالی در سطح شهر می‌تواند چهر شهر را نازیبا کند.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها، از رئیس دیوان عدالت اداری خواست تا درباره مصوبه شورا‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا این مشکل در شهر‌ها برطرف شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۸۸۰۹۰، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
واقعا روا نیست پول شهرداری خرج سرمایه دار ها شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
اینا الان گیرشون شده خونه و زمین خالی! رفتن سراغ خونه دیدن یه مشت گردن کلفت اونجان حالا اومدن سر زمین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین