پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
چند روز قبل ۲۲ بلوچ بدون شناسنامه به عنوان عنوان اتباع بیگانه به اردوگاه «سفیدسنگ» منتقل شده بودند. نکته قابل تاسف اینکه، این اتفاق به تناوب و با شدت و ضعف‌های زیاد و کم در سالیان اخیر در حال تکرار است. سال ۹۶ بود که نماینده شیراز از وجود یک میلیون ایرانی بی‌شناسنامه در کشور خبر داد. افرادی که اغلب اهل استان‌های لرستان، کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان هستند.

شعار سال: سال ۹۶ بود که نماینده شیراز از وجود یک میلیون ایرانی بی‌شناسنامه در کشور خبر داد. افرادی که اغلب اهل استان‌های لرستان، کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان هستند. اما «زهره صیادی» که یک فعال اجتماعی در سیستان و بلوچستان است در گفت‌وگو با فراز از مشکلات بیشتر بلوچ‌های ایرانی بدون شناسنامه می‌گوید. و این مشکل از شباهت ظاهری و فرهنگی بلوچ‌ها به اتباع افغانستان و پاکستان ناشی می‌شود و نیروهای غیرمتخصصی که توانایی تفکیک این دو گروه از یکدیگر را ندارد. همین عامل سبب شده بود که ۲۲ فرد بلوچ از سمنان جمع‌اوری شده و در اردوگاه سفید سنگ فریمان با عنوان اتباع بیگانه نگه داری شوند.
بنا بر اظهارات زهره صیادی این افراد چهارشنبه هفته گذشته به سختی آزاد شدند. اما سویه دیگر ماجرا خانواده این افراد است که به علت نداشتن شناسنامه نمی‌توانند به سراغ فرزندان خود بروند.

تعداد بازدید : 54

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فراز، تاریخ انتشار: 18 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:_، faraz.ir

 

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
ما این روزها رفتار خوبی با افعانی ها نداریم و این بعدابه ابروی ایران در تاریخ اسیب میزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین